Jednodušší cestování mají od neděle lidé z obcí západně od Brna. Můžou využít dvě nové zastávky – Brno-Starý Lískovec a Ostopovice. Na Kroměřížsku zase nese nové jméno zastávka Podhradní Lhota, kterou přitom jízdní řády dříve uváděly jako Rajnochovice.
Ve dvou nových zastávkách staví vlaky na Brněnsku. Na Kroměřížsku změnila stanice po 130 letech název
Cesta z centra Brna do Ostopovic dříve zabrala s přestupem půl hodiny. Teď trvá přímým spojem deset minut. Na okraji obce totiž od neděle začaly zastavovat vlaky. Spoje z Ostopovic ve špičce pojedou každou hodinu buď na brněnské hlavní nádraží, nebo v opačném směru do Náměště nad Oslavou a Třebíče.
V Lískovci se počítá s přestupním terminálem
Nová je také hned sousední zastávka Brno-Starý Lískovec. Lidé v této městské části naposledy z vlaků vystupovali před padesáti lety. Vlaky z brněnského hlavního nádraží v místě budou zatím zastavovat jenom jednou za dvě hodiny, a pouze ty motorové. Dál totiž pokračují po neelektrifikované trati směrem na Moravský Krumlov a Miroslav na Znojemsku. Více spojů by mělo ve Starém Lískovci zastavovat, až skončí oprava celé tratě do Zastávky u Brna.
Zlepšit by se do budoucna také mělo napojení na městskou dopravu, v současnosti je totiž nejbližší zastávka půl kilometru daleko. „Záměr vybudování železniční zastávky počítal s přestupním terminálem, tak aby cestující od železniční zastávky mohli přestoupit na systém městské dopravy,“ uvedl ředitel Kordis JMK Jiří Horský. Dopravní terminál by měl být hotový za dva roky a město vyjde na 200 milionů korun.
Bez přerušení od roku 1888 už naopak funguje zastávka na trati mezi Valašským Meziříčím a Bystřicí pod Hostýnem. Po 133 letech ale nese nové jméno, geograficky vhodnější. Místo pět kilometrů vzdálených Rajnochovic teď nese název Podhradní Lhoty. Obyvatelé vsi měli k vlaku vždy blíže a stanice navíc leží v jejím katastru. Historickou anomálii tak Správa železnic po víc než století opravila.