Modré parkovací čáry se protáhnou do dalších částí Brna. Letos celkem čtyřikrát

Rezidentní parkování se rozšíří do dalších brněnských městských částí. O zavedení systému už je rozhodnuto v Králově Poli a Žabovřeskách, kam se modré zóny rozrostou od 1. června. Další oblasti přibydou v srpnu, září a listopadu. O zavedení parkovacího systému se bude jednat i v Černovicích.

Už teď je v okolí ulice Tržní v Brně-Černovicích problém zaparkovat. Kvůli rezidentnímu parkování v centru tu lidé často odstavují auta, když míří za prací do středu města. Letos se navíc modré zóny Černovicím ještě přiblíží.

„Když sem dojedete, tak minimálně půl hodiny čekáte, než někdo odjede. Sice máme jedno místo vevnitř, ale je to veliký problém, i tam je to plné,“ popsal majitel firmy na ulici Zvěřinova Milan Jakvid.

O zavedení rezidentního parkování proto v Černovicích přemýšlejí, rozhodnout by se mělo na středeční radě. „Primárně se nám jedná o ulice Zvěřinova, Tržní a Klíčová, která vlastně přímo sousedí s oblastí Špitálka, kde se bude rezidentní parkování zavádět letos na podzim,“ uvedl starosta MČ Brno-Černovice Ladislav Kotlík (Společně pro Černovice).

Rozšiřování rezidentního parkování v Brně v roce 2020
Zdroj: Magistrát města Brna

Od léta do podzimu

Rezidentní zóny v Brně se začnou rozrůstat postupně. Od 1. června se přidají oblasti Dřevařská, Rybářská, Bezručova a Křídlovická, od 3. srpna Staňkova a Botanická. V polovině září by se měly zapojit oblasti Špitálka, Trnitá a Žižkova a Zborovská. V půlce listopadu přijdou na řadu Chodská a Sirotkova.

Do systému stání se zapojí i městské části Královo Pole a Žabovřesky. Rozšířit modré zóny si přejí co nejrychleji. „Jsme velice netrpěliví z toho důvodu, že v letošním roce se má zavést rezidentní parkování jen do části Králova Pole. A já věřím, že magistrát dodrží slib a že příští rok bude celé Královo Pole pod rezidentním parkováním,“ popsala starostka MČ Královo Pole Karin Karasová (ANO).

Agendu kolem rozšiřování parkovacích zón má pro městské části řešit magistrát a následně Brněnské komunikace. I když by si to některé radnice přály, zavést modré zóny na počkání nejde. „Řetězec činností je poměrně obsáhlý. Máme dvě krizová místa, jedno je registrace rezidentů, kterých je v těch dvanácti oblastech velké množství. To druhé je vlastní projektování jednotlivých úseků a oblastí,“ řekl radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS).

Řidiči bez povolení tak budou v okolí Tržní ulice parkovat ještě minimálně rok. Stejně tak si musí počkat i Brno-Sever, kde chtějí modré zóny také zavádět.