Na silnici I/21, která spojuje západočeské dálnice D5 a D6, začala přestavba problematického úseku u Mariánských Lázní. Během dvou let vznikne pětikilometrová přeložka, která poslouží jako obchvat obcí Drmoul a Trstěnice, zároveň odvede auta z několika rizikových míst.
Drmoul dostane vytoužený obchvat, řidiči přijdou o zvlášť nebezpečnou křižovatku
Kdo jede třeba z Chebu do Tachova, snadno pozná, že už projíždí kolem Mariánských Lázní. Dosud široká a přehledná silnice se zúží a chvílemi není dobře vidět, kam vede. Krátce po sobě následuje několik nebezpečných úseků – nepřehledná křižovatka se silnicí do Velké Hleďsebi, rovné, ale zvlněné rovinky a mezitím ještě dvě obce.
„Stávající komunikace má nevyhovující směrové i výškové uspořádání a prochází obcemi Drmoul a Trstěnice. Z těchto důvodů se řadí mezi nejvíce nehodová místa,“ shrnul generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa při zahájení stavby její pětikilometrové přeložky.
I když Jan Kroupa hovořil v souvislosti s přeložkou především o zvýšení bezpečnosti, v Drmoulu a Trstěnicích se především těší na vytoužený klid. Jak podotkla drmoulská starostka Vladislava Chalupková, místní o stavbu obchvatu usilovali dvacet let. „Našim občanům už docházela trpělivost. Několikrát jsme protestovali pomalým přecházením silnice, abychom na sebe upozornili a stavba se pohnula dopředu,“ připomněla. Podle posledních měření projíždí obcí asi pět tisíc aut denně.
Stavba za 376 milionů korun by kromě odvedení těchto aut z obcí měla zásadně přeměnit nebezpečnou křižovatku u Velké Hleďsebi, kde přibude sjezdová rampa. Ten, kdo jede z Hleďsebi do Drmoulu, tedy vůbec nebude křižovat hlavní silnici. Zároveň by měla být silnice širší, se zpevněnou krajnicí.
Tuto křižovatku označila například pojišťovna Allianz před dvěma lety za nejrizikovější místo v zemi – odkazovala na pět vážných nehod včetně jedné smrtelné. Zároveň při nehodách utrpělo jedenáct lidí zranění, z nich čtyři těžká. V rizikové mapě EuroRAP se pak úsek silnice I/21 v Karlovarském kraji dlouhodobě řadí do kategorie silnic se středně vysokým rizikem, v rámci regionu tedy patří k těm horším.