Podle komise Rady hlavního města Prahy pro cyklistickou dopravu by měl zůstat pro cyklisty zachovaný průjezd Staroměstským náměstím, Můstkem i náměstím Republiky kromě oblasti kolem Palladia. Komise tak podpořila snahy spolku Auto*Mat, který kritizuje radnici Prahy 1 za její rozhodnutí uzavřít pro cyklisty vybraná místa v centru.
Cyklisté by měli projet Staroměstským náměstím i Můstkem, říká magistrátní komise
Zástupci Prahy 1 a Auto*Matu se ve čtvrtek k otázce cyklistiky v centru sešli. Jasnou dohodu však schůzka nepřinesla, řekl ČT Vratislav Filler z Auto*Matu. Jednání mezi městskou částí a spolkem budou pokračovat 10. října.
Filler vítal především to, že cyklokomise chce zachovat severojižní průjezd Staroměstským náměstím. „Bylo by to z Železné ulice na Kafkovo náměstí. Pak by nebylo potřeba jezdit přes Celetnou. A náměstí může zůstat přístupné jen pro pěší. Aspoň nějaký průjezd přes Staroměstské náměstí ale považuje za nezbytný,“ uvedl.
„Přibližujeme se také k tomu, abychom začali společně řešit technické věci, tedy jakou formu dopravního značení bychom pak volili,“ doplnil.
Cyklistům by měla zůstat průjezdná také oblast na náměstí Republiky kromě blízkého okolí Palladia. Tam by se doprava cyklistů mohla podle Fillera řešit například jízdou v koridorech veřejné dopravy jako na Andělu.
Starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký (TOP 09) ale zatím úplně spokojený není. „Očekávali jsme mnohem větší kompromis. Nicméně Auto*Mat připustil možnost omezení zejména na Královské cestě a Staroměstském náměstí, což jsou lokality, které považujeme za nejproblémovější. Na druhou stranu jsme připraveni vyjít Auto*Matu vstříc koridorovým propojením náměstí Republiky přes křižovatku na Můstku až na Jungmannovo náměstí,“ řekl.
Vedení Prahy 1 letos rozhodlo o zákazu jízdy cyklistů mezi 10:00 a 17:00 ve vybraných pěších zónách kvůli ochraně chodců. Vjezd byl zakázán například do spodní části Václavského náměstí, na náměstí Republiky a Staroměstské náměstí. Spolek Auto*Mat rozhodnutí žaloval.
Městský soud na konci července opatření městské části zrušil. Soud v odůvodnění rozsudku uvedl, že úplný zákaz kol byl nepřiměřeným řešením a mělo se přistoupit k omezení rychlosti. Praha 1 nepodala proti rozhodnutí kasační stížnost a začala jednat s Auto*Matem a komisí hlavního města.