Prodej nových aut v Evropské unii se v prvním čtvrtletí snížil o 3,3 procenta na 4,03 milionu vozů. Vyjma Německa se prodej propadl na všech hlavních evropských automobilových trzích. Nižší byl i v samotném březnu. Vyplývá to z údajů, které zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA).
Prodeje aut se na hlavních evropských trzích propadly. Jenom Německo udrželo růst
Ve Španělsku se počet registrací nových aut v prvním čtvrtletí propadl o 6,9 procenta a v Itálii o 6,5 procenta. Ve Francii byl prodej nižší o 0,6 procenta a v Británii o 2,4 procenta. V mírném růstu se udrželo Německo, a to 0,2 procenta. Pomohly mu hlavně únorové výsledky.
V samotném březnu prodej v Evropě klesl o 3,9 procenta na 1,72 milionu a nižší byl již sedmý měsíc za sebou. Pokles zaznamenalo všech pět hlavních evropských trhů, tedy i Německo.
Volkswagen posílil na čelné pozici
Jedničkou na evropském trhu je skupina Volkswagen, jejíž prodej v prvním čtvrtletí klesl o 2,7 procenta na 959 330 vozů, ovšem podíl na trhu se mírně zvýšil na 23,8 procenta. Součástí Volkswagenu je i česká Škoda Auto, jejíž prodej se snížil o 1,7 procenta. Škoda má na unijním trhu podíl 4,6 procenta.
Nejvýraznější propad prodejů zaznamenala automobilka Nissan, a to o 26,9 procenta. Prodej FCA, které patří mimo jiné značky Fiat a Chrysler, se snížil o 10,8 procenta a Fordu o 10,2 procenta.
Zájem o auta v Evropské unii klesá od září. Od té doby se mohou prodávat pouze vozy, které prošly novou metodikou měření emisí a spotřeby automobilů označované jako WLTP a automobilkám se nepodařilo včas získat certifikáty pro všechny modely.
Automobilový průmysl také čelí poklesu poptávky, protože ekonomický růst v regionu zpomaluje kvůli slábnoucímu růstu globální ekonomiky, mezinárodním obchodním sporům a nejistotě kolem odchodu Británie z EU.