Nové emisní testy zavařily Volkswagenu. Dodávka čtvrt milionu aut se zpozdí

Kvůli novému testování emisí a spotřeby paliva se může zpozdit dodávka až čtvrt milionu vozů z koncernu Volkswagen. Firma totiž nemá dostatek zařízení, aby mohla takové množství aut vyzkoušet. Nová metodika, která má začít platit od prvního září, bude lépe odpovídat současným podmínkám silničního provozu.

Stará metodika zvaná Evropský jízdní cyklus NEDC (New European Driving Cycle) platila od roku 1970. Přechod na způsob testování označovaný jako Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure (WLTP) dočasně omezí dostupnost některých modelů a kvůli růstu zásob může ovlivnit provozní kapitál.

Předseda představenstva koncernu Herbert Diess označil přechod na novou metodiku za náročný úkol. „Jen v rámci značky VW musíme ve velmi krátkém čase prověřit více než 200 modelových variant. Procedura je mnohem složitější, trvá mnohem déle a objem prací je tři až čtyřikrát větší než dříve,“ prohlásil Diess. Prohlídka jednoho vozu nově potrvá zhruba půl hodiny, tedy o deset minut déle než dosud.

Přestože dopad zavedení WLTP na prodej aut nelze vyloučit, Volkswagen už potvrdil plán prodat letos rekordních 10,7 milionu vozidel, což mírně přesahuje loňskou úroveň.

Volkswagen se obává Trumpova protekcionismu

Další rána pro německé výrobce automobilů by mohla brzy přijít ze Spojených států. Podle některých německých médií odvolávajících se na nejmenované diplomaty by totiž na import těchto vozů mohla Trumpova administrativa zavést až 25procentní cla.

Cílem je snížit podíl německých producentů na tamním trhu s luxusnějšími automobily. „Myslím si, že je to obzvlášť zajímavý případ, protože Trump obvinil německé výrobce z toho, že jimi dovážené automobily zaplavily americký trh. Automobilky, jako třeba Mercedes Benz, jsou ale ve skutečnosti jedněmi z největších vývozců vozů ze Spojených států,“ podotkla analytička Rabobank Jane Foleyová.

  • Volkswagen po vypuknutí skandálu v září 2015 přiznal, že softwarem umožňujícím podvody při testech emisí bylo po celém světě vybaveno zhruba 11 milionů vozů. 
  • Téměř o dva roky později bylo v Evropě upraveno asi 5,5 milionu z 8,5 milionu dotčených aut, z toho 1,8 milionu na domácím, tedy německém trhu.