Volkswagen dál věří v americký trh. Do vývoje nových modelů tam investuje tři miliardy

Spojené státy stály v centru emisního skandálu německé automobilky Volkswagen, přesto se tam firmě daří zlepšovat svoji pověst. Nyní oznámila na mezinárodním autosalonu v Detroitu, že hodlá během tří let investovat přes 3,3 miliardy dolarů (69 miliard korun) do vývoje a výroby nových modelů značky VW v Severní Americe.

„Chceme posilovat podíl na trhu a vyrůst z okrajového hráče ve skutečně významnou značku ve Spojených státech,“ uvedl šéf severoamerických aktivit Volkswagenu Hinrich Woebcken.

Oznámení investic proběhlo na mezinárodním autosalonu v Detroitu, kde automobilka představila i novou verzi vozu Jetta, který je nejprodávanějším modelem značky Volkswagen na americkém trhu.

Volkswagen se stále potýká s negativními dopady emisního skandálu, který vypukl v září 2015 právě ve Spojených státech. Podvodný software, který manipuloval s vykazovaným množstvím emisí při kontrole, se však vyskytoval v automobilech po celém světě.

Prodeje v USA rostou

Přestože situace vrhla na německého výrobce stín, údaje o prodejích signalizují, že se firmě daří napravovat svou pověst u zákazníků, uvedla agentura Reuters.

Automobilka v neděli uvedla, že odbyt její hlavní značky VW se loni ve Spojených státech zvýšil o 5,2 procenta na 339 700 vozů. To představuje první nárůst od roku 2013. Navíc pomáhal kompenzovat menší prodeje v západní Evropě. Odbyt hlavní značky VW z německého automobilového koncernu loni celkem vzrostl o 4,2 procenta na rekordních 6,23 milionu vozů.

Video Studio ČT24
video

Handl: Kauza neměla na statistiku téměř žádný vliv

„V řadě amerických států dosud běží soudy, které mají rozhodnout o vině Volkswagenu a nápravě směrem k poškozeným motoristům, takže nárůst svědčí o tom, že kauza neměla na statistiku téměř žádný vliv,“  podotkl šéfredaktor portálu Automakers Erich Handl.

Německá auta obecně jsou podle něj v Americe velmi oblíbená. „Volkswagen tam prodával několik milionů aut ročně, a jak je vidět, statistiky stále rostou. Co tam bude neoblíbené, budou jeho dieselové motory, s kterými se snažil prosadit na trhu v minulých letech,“ dodal Handl. Nejprodávanější jsou však v USA domácí značky, tedy koncern General Motors, Chrysler a Ford, přiblížil.