Ředitelem Budějovického Budvaru se stane bývalý manažer Plzeňského Prazdroje Petr Dvořák. Informaci serveru Lidovky.cz potvrdila mluvčí ministerstva zemědělství Markéta Ježková. Ministr Marian Jurečka (KDU-ČSL) uvedl, že se nový ředitel ujme funkce 1. května.
Do Budvaru přichází nový ředitel Dvořák. Pracoval v Plzni i Staropramenu
Favority ministrovi doporučila odborná komise, ve které seděl i bývalý ředitel Budvaru Jiří Boček. Marian Jurečka řekl, že nakonec vybíral ze dvou kandidátů. Jedním byl Petr Dvořák, kterého si pak ministr vybral. Druhého Jurečka nejmenoval, Lidovky.cz i ČTK však uvedly, že jím byl sládek a výrobní ředitel Budvaru Adam Brož.
Nový ředitel má již bohaté zkušenosti z velkých pivovarů, působil v manažerských funkcích Prazdroje i Staropramenu. „Je to člověk, který má zkušenosti s výrobou a prodejem piva i jeho marketingem, jak z České republiky, tak i ze zahraničí. Myslím si, že může velice vhodně a dobře doplnit kvalitní manažerský tým, který dneska v Budějovickém Budvaru je,“ řekl ministr Jurečka při oficiálním představení nového šéfa Budvaru.
Petr Dvořák sdělil, že považuje jmenování ředitelem jediného státního pivovaru za velkou poctu. Chce Budvar posunout na vyšší úroveň a naznačil, že se chce zasadit o rozlet v zahraničí. „České pivo je nejlepší na světě, neuvěřitelný fenomén, u nějž je prakticky nemožné napodobit chuťový profil, ale nemyslím si, že je dobře, že má na mezinárodních trzích minimální podíl, čísla jsou někde pod čtvrt procenta. Budvar si zaslouží výrazně více, abychom hráli výraznou roli na top deseti, dvaceti trzích,“ plánuje.
„Přestup“ Petra Dvořáka z Plzně do Budvaru ukončí více než čtvrtletní bezvládí v národním podniku, které nastalo s odchodem dlouholetého ředitele Jiřího Bočka. Ten skončil ve funkci k začátku roku. Pivovar předtím vedl od roku 1991, loni obdržel dokonce vyznamenání od prezidenta republiky.
Nový ředitel národního podniku Budějovický Budvar Petr Dvořák působil dříve také v Plzni, ovšem ani tamní Prazdroj nebyl jeho první pivovarskou štací.
Absolvent Institutu ekonomických studií na Univerzitě Karlově býval manažerem ve Staropramenu, kde pracoval v letech 1999 až 2008 v různých pozicích, mimo jiné jako marketingový ředitel. Podle Lidových novin stál například u konceptu sítě restaurací Staropramenu Potrefená husa. Poté byl marketingovým ředitelem pro střední a východní Evropu ve společnosti InBev, která byla tehdy vlastníkem Staropramenu.
Od roku 2010 pak působil v Plzni, měl na starost globální strategii prezentace značky Pilsner Urquell. Marketingové aktivity řídil z Londýna. Když ale Prazdroj převzala skupina AB Inbev a poté japonský koncern Asahi, odešel. Kromě pivovarů pracoval na přelomu desetiletí krátce také ve společnosti Telefonica O2.
Budvar je čtvrtým největším výrobcem piva v Česku a vyváží je do 76 zemí. Je posledním českým pivovarem, který vlastní stát, a současně jediným existujícím (nelikvidovaným) národním podnikem.
Budějovický Budvar loni prodal 1,61 milionu hektolitrů piva, což je nejvíce v historii podniku. Za 11 let zvýšil pivovar výstav o 40 procent. Meziročně vzrostl o 0,8 procenta.