Čínská firma vstupuje do největšího českého vývojáře her Bohemia Interactive

Do největšího českého vývojáře her Bohemia Interactive vstoupila jako minoritní akcionář čínská internetová firma Tencent Holding. Informovali o tom zástupci české společnosti, cenu transakce ani velikost prodaného podílu ale nezveřejnili. Bohemia bude i nadále fungovat pod současným vedením, majoritní podíl zůstává v rukou dosavadních českých majitelů.

„Jsme rádi, že prohlubujeme naše vztahy s Tencentem, jednou z nejvýznamnějších internetových i herních společností na světě. Těšíme se, že budeme pracovat na našich současných i budoucích projektech s podporou silného partnera, který nás po mnoho let zná a chápe náš jedinečný přístup k vývoji on-line her,“ uvedl ředitel Bohemia Interactive Marek Španěl.

Firma se tak podle něj zařadí po bok špičkových světových herních studií, ve kterých působí Tencent jako strategický investor, například Epic Games nebo Paradox Interactive.

Podle společnosti zajistí investice hlavně stabilitu pro budoucí rozvoj a klid pro práci jejích týmů. „V blízké budoucnosti nás čeká velmi rušné období, konkrétní oznámení budou následovat,“ sdělil tiskový zástupce společnosti Pavel Křižka. Firma se neobává tlaku na cenzurní zásahy ze strany čínského partnera. „Zůstáváme nadále českou společností a nynější vstup minoritního investora nemění nic na tom, jaký obsah naše hry mají a mít budou,“ uzavřel Křižka.

Specializovaný server The Information loni s odvoláním na obeznámený zdroj informoval o tom, že Tencent společnost koupil. Firma ale tehdy zprávy o transakci popřela. The Information hovořil o nákupu 70 až 80 procent firmy za zhruba 260 milionů dolarů, což tehdy představovalo více než šest miliard korun.

Prodej ukazuje, že je odvětví zdravé, tvrdí předseda herních vývojářů

Podle předsedy Asociace českých herních vývojářů Pavla Baráka je prodej minoritních podílů pro české vývojářské firmy pozitivní zprávou. „Ukazuje to, že je odvětví zdravé, že je o ně zájem na mezinárodní scéně,“ řekl. Podobné prodeje pak podle něj zviditelňují český trh, což může přilákat pozornost dalších nadnárodních herních firem.

Bohemia Interactive loni prodala 5,7 milionu kopií her za 1,6 miliardy korun. Dařilo se hlavním titulům jako DayZ nebo Arma 3. Hry si vyzkoušelo 14 milionů aktivních hráčů, uvedla společnost v lednu. Hospodářský výsledek nezveřejnila. Předloni firma utržila za hry 1,5 miliardy korun.

Hernímu průmyslu se loni podle firmy dařilo, pro samotnou firmu to byl prodejně druhý nejúspěšnější rok za více než dvacetiletou historii společnosti. Firma zaměstnává více než 350 lidí v šesti pobočkách v Česku, Nizozemsku a Thajsku. Za založením firmy Bohemia Interactive v roce 1999 stáli bratři Marek a Ondřej Španělové.

Obrat českých počítačových herních společností dosáhl předloni 4,5 miliardy korun, vzrostl tak meziročně o pětinu. Loni obrat podle odhadů mohl vzrůst na pět miliard korun, uvedla studie o stavu herního průmyslu, kterou v červnu zveřejnila Asociace českých herních vývojářů.

V Česku bylo loni 110 firem, které vyvíjely hry. Výroba podle asociace násobně převyšuje obrat české filmové a televizní produkce. Většina společností v České republice,  konkrétně 67 procent, vyvíjí hry pro konzole a PC, na mobilní trh se soustřeďuje menší část. Naprostá většina zákazníků je ze zahraničí, zejména ze Spojených států, Německa, Velké Británie, Ruska a Číny. Více než polovina vývojářských studií sídlí v Praze, následuje Brno s 23 procenty, Ostrava s pěti procenty a Olomouc se třemi procenty. Ve zbytku republiky je 16 procent firem.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Ekonomika

Během pár týdnů se vyrovnaný rozpočet nedá sestavit, říká Ševčík

Místopředseda rozpočtového výboru Poslanecké sněmovny Miroslav Ševčík (za SPD) mluvil ve středečním Interview ČT24 zejména o rozpočtu na rok letošní a příští. Prozradil, kterým resortům by peníze přidal, kterým naopak sebral. Opakovaně kritizoval končící vládu. Zároveň ale připustil, že vyrovnaný rozpočet se „během pár týdnů“ sestavit nedá. Také sdělil, kdy chce prý šéf hnutí ANO Andrej Babiš oznámit, jak hodlá vyřešit svůj střet zájmů. Rozhovor vedl Daniel Takáč.
před 20 hhodinami

Průměrná mzda reálně vzrostla o 4,5 procenta

Průměrná mzda v Česku stoupla ve třetím čtvrtletí meziročně o 7,1 procenta na 48 295 korun. Ve srovnání se stejným loňským kvartálem tak přibylo zaměstnancům ve výplatě v průměru 3194 korun. Při zohlednění inflace, která činila 2,5 procenta, mzda reálně vzrostla o 4,5 procenta, informoval na webu Český statistický úřad.
před 22 hhodinami

Univerzitní spin-offy sílí. Pomáhají výzkumu a míří do světového byznysu

Univerzitní firmy, takzvané spin-offy, které vysokým školám přinášejí zisk, jsou v zahraničí běžné. V tuzemsku se tento model prosazuje pomaleji. Na konferenci v Ostravě, pořádané agenturou CzechInvest, zazněly příklady úspěšných firem, které dokážou z akademického výzkumu vytvořit mezinárodně konkurenceschopný produkt i finanční přínos pro vysoké školy.
před 23 hhodinami

Humanoidů v Číně vzniká spousta, kupuje je málokdo. Země se bojí bubliny

Čína vsadila na to, že se stane světovou velmocí v humanoidních robotech. Podle několika analýz ale možná přišla s touto technologií příliš brzy, protože reálně o ni není příliš zájem.
včera v 06:30
Načítání...