TÉMA

Herní průmysl

Zákazníci mohou mít menší výběr, nezávislá studia čelí tlaku, hodnotí experti obří akvizici Microsoftu

Akvizice společnosti Activision Blizzard Microsoftem je jednou z největších transakcí v historii zábavního průmyslu a největším obchodem ve videoherním sektoru vůbec. Experti oslovení redakcí ČT24 upozorňují, že obří transakce v hodnotě bezmála 69 miliard dolarů (přes 1,5 bilionu korun) může mít na herní trh zásadní dopady – zákazníci mohou mít ve výsledku menší výběr a gigantická akvizice může dostat pod tlak menší vývojáře, kteří zkrátka nemají šanci konkurovat ekonomické síle obřích vydavatelství.
22. 11. 2023|

Platební pravidla Applu omezují konkurenci, je potřeba změna, nařídil nizozemský úřad

Nizozemský antimonopolní úřad nařídil americké společnosti Apple úpravu současného systému, kdy technologický gigant požaduje po vývojářích, aby využívali její systém pro platby v aplikacích. Dle úřadu takové regule narušují hospodářskou soutěž. Platební politika App Store je už delší dobu terčem kritiky ze strany vývojářů, zejména kvůli požadavku, aby využívali pouze systém, který strhává poplatky v rozsahu 15 až 30 procent.
7. 10. 2021|

Čínská firma vstupuje do největšího českého vývojáře her Bohemia Interactive

Do největšího českého vývojáře her Bohemia Interactive vstoupila jako minoritní akcionář čínská internetová firma Tencent Holding. Informovali o tom zástupci české společnosti, cenu transakce ani velikost prodaného podílu ale nezveřejnili. Bohemia bude i nadále fungovat pod současným vedením, majoritní podíl zůstává v rukou dosavadních českých majitelů.
9. 2. 2021|

Obrat herních společností loni vzrostl na 4,5 miliardy korun a koronavirus zvýšil poptávku. Firmám ale chybí vývojáři

Obrat českých počítačových herních společností dosáhl loni 4,5 miliardy korun, vzrostl tak meziročně o pětinu a proti roku 2017 byl téměř dvojnásobný. Letos vzroste na pět miliard korun, uvádí studie, kterou zveřejnila Asociace českých herních vývojářů. Koronavirové restrikce odvětví neuškodily – naopak, poptávka po virtuální zábavě vzrostla. Šedesát procent firem ale uvádí, že nemají dostatek zaměstnanců.
23. 6. 2020Aktualizováno23. 6. 2020|