TÉMA

Hry

Hry na hrdiny mohou pomoci lidem s autismem. Cítí se v nich volní

Při hrách na hrdiny může člověk vystoupit ze své společenské role a na krátký čas se nemusí řídit sociálními pravidly. Podle výsledků nového experimentu je to prostředí, které vyhovuje i autistům a pomáhá jim pak i v reálném životě.
29. 8. 2024|

Čím hravější je delfín jako mládě, tím úspěšnějším je otcem, popsali vědci

Proč si vlastně mláďata tolika druhů hrají? Bere jim to spoustu energie, kterou by mohla investovat do růstu, mohou si při skotačení ublížit, jsou během něj zranitelnější predátory. K čemu jim hraní je, vědci zatím úplně přesně neví, ale teď popsali zajímavý vzorec chování u delfínů.
14. 6. 2024|

NASA představila svůj první „dračák“. Hubbleův teleskop v něm zmizel beze stopy

Americká vesmírná agentura se pokouší komunikovat vědu nečekanými způsoby. Na začátku března představila svou první hru na hrdiny, v které kombinuje zábavu a poznání.
6. 3. 2024|

Tvůrce Tetrisu Alexej Pažitnov zavítal do Česka

V roce 1985 vznikla v jednom moskevském výpočetním středisku videoherní legenda – Tetris. Hra, kterou se nejdříve bavili kolegové jejího tvůrce Alexeje Pažitnovova brzy dobyla jak americký, tak japonský trh. A to stále zpoza železné opony. Pažitnov navštívil jako host největší videoherní konferenci v Česku Game Developers Session. O své hře i filmu inspirovaném jejím příběhem hovořil pro ČT24.
9. 12. 2023|

Jednoduchá videohra odstartovala miliardový průmysl. Od vydání Pongu uplynulo padesát let

Dvě plošinky, mezi nimi létající kostička a souboj o to, kdo komu vstřelí víc branek. Tak vypadal Pong, první komerčně prodávaná videohra na světě. Firma Atari ji vydala před padesáti lety a položila základ nejprve zábavy pro pár nadšenců a později celého průmyslu, který v současnosti vydělává přes 200 miliard dolarů ročně a stále roste.
29. 11. 2022|

Jak naučit ukrajinské děti bezbolestně česky? ČT:D vsází i na pohádky

S tím, jak do Česka kvůli válce na Ukrajině uprchlo s rodiči i mnoho dětí, vzrostla rychle potřeba naučit příchozí česky a seznámit je s místními zvyklostmi a poměry. S tím pomáhá i web Déčka, kde už nyní ukrajinské děti najdou řadu her či videí. Kreativní producentka ČT:D Štěpánka Sunková ve středečním Studiu 6 přiblížila další plány – v nejbližší době se například malí uprchlíci budou moci učit česky zábavnou formou – při sledování pohádek.
20. 4. 2022|

Sankce Západu jsou ekonomickou válkou, řekl mluvčí Kremlu Peskov. Ruská ekonomika prý zažívá šok

Ruská ekonomika zažívá šok kvůli vnějším vlivům a Moskva přijímá kroky, aby jim dokázala čelit, řekl ve čtvrtek mluvčí Kremlu Dmitrij Peskov. Rozsáhlé sankce západních států kvůli útoku na Ukrajinu, nazval zcela bezprecedentní ekonomickou válkou. Ruská centrální banka tvrdí, že inflace v zemi zrychlí na dvacet procent a ekonomika klesne až o osm procent. Další velké společnosti zároveň opouští ruský trh. Pozastavení dodávek herního softwaru i hardwaru nyní oznámily japonské společnosti Sony a Nintendo. Rusko už dokonce kvůli sankcím Západu zakázalo export automobilového nebo zemědělského vybavení.
10. 3. 2022Aktualizováno10. 3. 2022|

Microsoft koupí za 1,5 bilionu korun herního giganta Activision Blizzard

Americká softwarová společnost Microsoft koupí za 68,7 miliardy dolarů (zhruba 1,5 bilionu korun) vývojáře her a vydavatele interaktivního zábavního obsahu Activision Blizzard. Ta mimo jiné vlastní hry, jako je Call of Duty, Diablo, Warcraft či Starcraft. Akvizice má urychlit růst herní divize Microsoftu, oznámily firmy ve společném sdělení. Po dokončení transakce bude Microsoft podle výše tržeb třetí největší herní firmou na světě – za společnostmi Tencent a Sony.
18. 1. 2022Aktualizováno18. 1. 2022|

Česká vývojářská studia stále rostou, brzdí je ale nedostatek kvalifikovaných zaměstnanců

Končící rok 2021 byl znovu úspěšný pro herní průmysl celosvětově i v Česku. Přibývají nová studia a pracuje se v nich asi na dvou stovkách projektů. Nedostatek kvalifikované pracovní síly ale významně brzdí další rozvoj odvětví, které ročně generuje zisk přes pět miliard korun.
29. 12. 2021|

Lídři odpovídali v superdebatě i na otázky připravené umělou inteligencí

ČT24 požádala vědce, kteří spolupracují s Univerzitou Karlovou, aby oficiální životopisy lídrů i části jejich programů, které se týkají budoucnosti, zadali ke zpracování umělé inteligenci jménem Matylda. Ta připravila pro každého účastníka předvolební superdebaty otázku. Odpovídali Andrej Babiš (ANO), Petr Fiala (SPOLU), Vojtěch Filip (KSČM), Jan Hamáček (ČSSD), Zuzana Majerová Zahradníková (Trikolora), Tomio Okamura (SPD), Vít Rakušan (PirátiSTAN) a Robert Šlachta (PŘÍSAHA).
7. 10. 2021|

Jen tři hodiny týdně. Čína zkrátila dobu povolenou na videohry

Čínské regulační orgány v pondělí v reakci na rostoucí obavy ze závislosti zkrátily dobu, kterou mohou děti mladší osmnácti let strávit on-line hrami. Budou si je moci zahrát jen jednu hodinu denně, a to pouze v pátek a o víkendu.
30. 8. 2021|

Čínská firma vstupuje do největšího českého vývojáře her Bohemia Interactive

Do největšího českého vývojáře her Bohemia Interactive vstoupila jako minoritní akcionář čínská internetová firma Tencent Holding. Informovali o tom zástupci české společnosti, cenu transakce ani velikost prodaného podílu ale nezveřejnili. Bohemia bude i nadále fungovat pod současným vedením, majoritní podíl zůstává v rukou dosavadních českých majitelů.
9. 2. 2021|

Na počátku byla příručka pro vojáky, na konci celosvětové skautské hnutí. Před 80 lety zemřel jeho zakladatel Baden-Powell

Přesně před 80 lety, 8. ledna 1941 zemřel zakladatel skautingu Robert Stephenson Smyth Baden-Powell. Autor více než třiceti knih a muž oceněný několika čestnými tituly inspiroval 54 milionů lidí. Mezi nimi i 68 tisíc českých skautů a skautek, kteří se nyní snaží Baden-Powellovo dědictví využívat k pomoci například během pandemie. I na ně ale dopadají opatření.
8. 1. 2021|

Obrat herních společností loni vzrostl na 4,5 miliardy korun a koronavirus zvýšil poptávku. Firmám ale chybí vývojáři

Obrat českých počítačových herních společností dosáhl loni 4,5 miliardy korun, vzrostl tak meziročně o pětinu a proti roku 2017 byl téměř dvojnásobný. Letos vzroste na pět miliard korun, uvádí studie, kterou zveřejnila Asociace českých herních vývojářů. Koronavirové restrikce odvětví neuškodily – naopak, poptávka po virtuální zábavě vzrostla. Šedesát procent firem ale uvádí, že nemají dostatek zaměstnanců.
23. 6. 2020Aktualizováno23. 6. 2020|

ČT ví, jak na dlouhou chvíli: ostříhat keř či ovci, uvařit vichyssoise a pařit AZ-kvíz

Pokud byste si chtěli pustit všechna videa v iVysílání, potřebovali byste si na jejich sledování vyhradit 3918 dní. Zorientovat se v rozsáhlém videoarchivu pomůžou tipy webu ČT24. Tentokrát vybíráme inspiraci pro dospělé kutily, dětské šikuly, amatérské kuchaře i příznivce vědomostních kvízů. Zkrátka pro ty, kdo mají chuť tvořit nebo si lámat hlavu.
10. 4. 2020|

30 let zpět: Podoby svobodného prvního dubna

První duben v Praze a Bratislavě. Zábava, hry a hudba pouličních kapel. V Plzni se konala ustavující schůze Strany přátel piva.Vraťte se každý den na chvíli o 30 let zpět a podívejte se, jaké okamžiky přinesl rok 1990.
1. 4. 2020|

České herní studio stojící za světovým hitem koupil Facebook

Americká internetová společnost Facebook koupila české studio Beat Games, které vyvinulo úspěšnou hru pro virtuální realitu Beat Saber. Facebook to v úterý oznámil prostřednictvím své vývojářské firmy Oculus a studio Beat Games transakci na Twitteru potvrdilo. Detaily obchodu ani jedna strana nezveřejnila.
27. 11. 2019Aktualizováno27. 11. 2019|