Apple zůstává nejhodnotnější značkou, nejvlivnější je ale Disney

S hodnotou 145,9 miliardy dolarů (3,6 bilionu korun) zůstává nakousnuté jablko nejhodnotnější značkou na světě. Vyplývá to z žebříčku sestavovaného společností Brand Finance. Apple má úspěch především díky chytrým zařízením jako jsou telefony iPhone. Nejvlivnější, nebo také nejlépe rozeznatelnou značkou, se stala firma Walt Disney.

Většinu firem v první desítce tvoří americké firmy. Na druhém místě skončila americká internetová firma Google s hodnotou přes 94 miliard dolarů, která tímto posunem odstrčila na třetí příčku jihokorejský Samsung. Druhou neamerickou firmou v žebříčku je China Mobile. S hodnotou 49,8 miliard se značka umístila na devátém místě. Ještě minule jí patřilo jedenácté místo.

Nováčkem je v první desítce také finanční firma Wells Fargo, která nabízí bankovní, investiční nebo pojišťovací služby. Hodnota značky je podle Brand Finance 44 miliard. Naopak z desítky v letošním roce vypadly značky řetězce rychlého občerstvení McDonald's (z 53 miliard se hodnota propadla na 43 miliard) a korporace General Electric (ze 48 miliard propad na 37 miliard).

Značkou s nejhorším výkonem je v letošním žebříčku Volkswagen kvůli svému emisnímu skandálu. Hodnota této značky klesla o 12 miliard dolarů na 18,9 miliardy dolarů a propadla se na 57. příčku z loňské 18. pozice.

Amazon se posunul vpřed o čtyři místa

Skokanem první desítky byl Amazon, který předběhl softwarovou společnost Microsoft, telekomunikační firmy Verizon a AT&T a obchodní síť Walmart. Brand Finance pak upozornila na silný výkon několika čínských firem. Hodnota značky aplikace pro zasílání zpráv WeChat, která patří firmě Tencent Holdings, stoupla o 83 procent na 6,5 miliardy dolarů. Hodnota značky realitní firmy Evergrande Real Estate Group se dokonce více než zdvojnásobila.

Balíček od Amazonu
Zdroj: Michaela Rehle/Reuters

Při tvorbě hodnoty značky vychází Brand Finance ze specifických finančních údajů a z údajů o příjmech. Jinak je tomu při hodnocení vlivu, nebo také síly značky, které bere v úvahu i další ukazatele, jako obeznámenost, věrnost či marketingové a reklamní výdaje.

Disney úspěšně nakupoval

Nejvlivnější značka Walt Disney tak v žebříčku nejhodnotnějších značek skončila na 24. příčce. Disneymu k postu nejvlivnější značky pomáhají některé akvizice z nedávných let, kdy koupil filmová studia Pixar a Lucasfilm a komiksovou firmu Marvel.

Do kin v loňském roce Disney uvedl čtyři z deseti nejvýdělečnějších filmů, z nichž tři pochází z produkce těchto tří společností. Kasovní rekordy lámal hlavně nový díl Star Wars na konci roku, který se blíží k dvoumiliardovým tržbám z celého světa.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Ekonomika

ČSÚ: Maloobchodní tržby v Česku v říjnu meziročně stouply o 2,8 procenta

Maloobchodní tržby v Česku v říjnu opět meziročně vzrostly, bez započtení prodejů a oprav motorových vozidel se zvýšily o 2,8 procenta. V září to bylo po revizi rovněž o 2,8 procenta. Meziměsíčně tržby v říjnu stouply o 0,4 procenta. Data na svém webu zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).
před 52 mminutami

Netflix se dohodl na převzetí části Warner Bros. Discovery za 72 miliard dolarů

Americký provozovatel streamovací platformy Netflix se domluvil na převzetí části mediální skupiny Warner Bros. Discovery za 72 miliard dolarů (asi 1,5 bilionu korun). Společnost to oznámila v tiskové zprávě. Netflix podle dohody získá filmová studia Warner Bros. a také streamingovou divizi, včetně konkurenční platformy HBO Max.
13:51Aktualizovánopřed 4 hhodinami

Němečtí poslanci schválili důchodový balík

Německý Spolkový sněm navzdory odporu části koaličních poslanců schválil vládní důchodový balík. Spor o něj v posledních týdnech vyvolal krizi ve vládě kancléře Friedricha Merze (CDU). Postavila se proti němu totiž část mladých poslanců vládní konzervativní unie CDU/CSU, podle kterých představují některá opatření balíku příliš velkou zátěž pro státní rozpočet a mladou generaci. Návrh nakonec prošel pohodlnou většinou hlasů, hlasovalo proti němu jen sedm vládních poslanců.
13:34Aktualizovánopřed 5 hhodinami

ČSÚ: Maloobchodní tržby v Česku v říjnu meziročně stouply o 2,8 procenta

Maloobchodní tržby v Česku v říjnu opět meziročně vzrostly, bez započtení prodejů a oprav motorových vozidel se zvýšily o 2,8 procenta. V září to bylo po revizi rovněž o 2,8 procenta. Meziměsíčně tržby v říjnu stouply o 0,4 procenta. Data na svém webu zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).
před 8 hhodinami
Načítání...