Velké internetové společnosti stále rychleji prověřují a odstraňují nezákonný nenávistný obsah na internetu, uvedla eurokomisařka Věra Jourová, která v této souvislosti ocenila zejména Facebook. Jiné společnosti podle ní naopak musí začít postupovat rychleji.
Jourová nabádá k rychlejšímu mazání nenávistných příspěvků, pochválila Facebook
Loni Evropská komise společně se čtyřmi největšími platformami sociálních médií vyhlásila kodex chování proti nezákonným nenávistným projevům on-line. Společnosti YouTube, Facebook, Twitter a Microsoft se zavázaly k řadě kroků, jež mají zabránit šíření takového obsahu po Evropě.
K prvnímu výročí kodexu chování nevládní organizace a veřejné orgány ve 24 zemích zkoumaly, jak systém funguje. Prověrka ukázala, že průměrně v 59 procentech případů reagovaly společnosti na oznámení nezákonných nenávistných projevů odstraněním obsahu. Oproti 28 procentům zaznamenaným před půl rokem je to více než dvojnásobek.
„V jednom chci být jednoznačná: firmy musí pokračovat v nastoupeném směru. Je stále řada bodů, kde je ještě třeba pokročit,“ podotkla Jourová. Rozdíly jsou podle ní nejen v rychlosti, ale rovněž v tom, jak společnosti k upozorněním přistupují.
„Chci také, aby uživatelé dostali rychlou a jednoznačnou odpověď, když na něco poukážou,“ podotkla eurokomisařka. O tématu hodlá příští týden hovořit s ministry spravedlnosti zemí Unie.
Šetření, se kterým Jourová seznámila novináře, také ukázalo, že za půl roku vzrostl podíl oznámení posouzených ve lhůtě 24 hodin ze 40 na 51 procent. Cíl posuzovat většinu oznámení v průběhu jediného dne však zcela splňuje právě jen Facebook.