Žďár nad Sázavou bojuje s nevkusnou reklamou, v ulicích smí být vidět jen modrá a bílá

Události v regionech: Žďár nad Sázavou bojuje s vizuálním smogem (zdroj: ČT24)

Žďár nad Sázavou se rozhodl zútulnit město a zbavit se nevkusných barevných reklam. Nový komerční navigační systém povoluje jen modrou a bílou barvu. Vedení města chce jít majitelům budov příkladem, a tak z většiny městských objektů už barevná reklama zmizela.

Ze sloupů veřejného osvětlení už zmizely barevné cedule a nahradily je dvoubarevné. „Je to systém, jak si mohou označit podnikatelé směr šipkou a je v jednotné grafické podobě,“ uvedla mluvčí městského úřadu ve Ždáru nad Sázavou Blanka Sobolová.

Radnice začala sama u sebe, z městských objektů barevné reklamy už zmizely. A přidali se i někteří majitelé budov. Manuál města je přístupný na stránkách radnice a pomáhá v lepší orientaci právě majitelům domů.

„Pokud někdo přijde, prvotní věc je udělat vizualizaci, kterou připraví grafik podle manuálu. V dotačním programu si provozovatel může požádat o dotaci, ta je až třicet tisíc na jednu provozovnu,“ vysvětlil konzultant manuálu Václav Šubrt.

„Vizuální smog se mi hrozně nelíbí a jsem rád, že někdo nemá strach s tím bojovat,“ poznamenal obyvatel Žďáru nad Sázavou Lukáš Vít.    

Barevné budovy plné barevných reklam by postupně ze Žďáru nad Sázavou měly zmizet.