Nemocnice ve Šternberku otevřela nový pavilon interny. Stál 260 milionů korun

Více prostoru, moderní vybavení i lepší zázemí poskytuje pacientům a lékařům nový interní pavilon v Nemocnice AGEL ve Šternberku. Stavba zabrala třicet měsíců a stála bezmála 260 milionů korun. Otevřen byl sice už ve středu, plně však začne sloužit pacientům od konce letošního léta, sdělila ředitelka šternberské nemocnice Katarína Bučková.

V suterénu nové budovy je technické zázemí a šatny zaměstnanců, v dalších čtyřech podlažích jsou prostory pro ambulantní i lůžkovou část interního oddělení. „Do prvního podlaží je začleněn ambulantní trakt se všemi odbornými ambulancemi. Druhé a třetí podlaží je vyčleněno pro standardní lůžkovou část, kdy se na každém patře nachází třináct dvoulůžkových pokojů. V posledním čtvrtém patře je umístěna jednotka intenzivní péče o deseti lůžkách,“ uvedl primář interny Lukáš Prucek.

Nová pětipodlažní budova byla postavena na místě bývalé budovy ředitelství. „Toto umístění bylo vybráno s ohledem na praktičnost a funkčnost. Nachází se v těsné blízkosti hlavní budovy, kde sídlí také chirurgie, ARO nebo radiodiagnostické oddělení, a umožnilo propojení těchto budov koridorem. Díky koridoru teď nově můžeme přesouvat pacienty ‚suchou nohou‘ k dalším potřebným vyšetřením, což je rychlejší i komfortnější,“ řekla Bučková.

Každý pokoj má svou koupelnu i klimatizaci

Oproti původnímu řešení nová jednotka intenzivní péče disponuje boxovým systémem, který zajistí soukromí u pacientů v těžkém stavu, a navíc umožní izolovat infekční pacienty. Nové standardní pokoje mimo jiné disponují vlastními koupelnami a klimatizací.

Šternberská nemocnice otevřela nový pavilon interny
Zdroj: Luděk Peřina/ČTK

Novinkou je dále echokardiografický přístroj s vysokou kvalitou zobrazení, který umožní citlivěji a přesněji detekovat anomálie srdce a cév. K monitorování pacientů na jednotce intenzivní péče slouží nové vybavení zahrnující monitory a centrálu na pracovně zdravotníků.

„Výhodou celé sestavy je kromě nepřetržitého dohledu nad vitálními funkcemi také velký displej umožňující dobrou orientaci i v krizové situaci nebo vylepšený systém detekce arytmií, a navíc v případě potřeby možnost monitorace EEG,“ podotkl Prucek.

Pasivní budova

Nový interní pavilon má charakter pasivní nízkoenergetické stavby, díky čemuž bude energeticky téměř soběstačný. „V případě výstavby nového interního pavilonu můžeme mluvit o jedné z největších investičních akcí Olomouckého kraje v posledním desetiletí. Celkové finanční náklady se přiblížily 260 milionům korun, z čehož více než 200 milionů korun poskytl kraj ze svého rozpočtu,“ řekl hejtmanův náměstek Dalibor Horák (ODS).

Krajské nemocnice ve Šternberku, Prostějově a Přerově provozuje společnost AGEL Středomoravské nemocniční.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Firma odváží 70 tun nelegálního odpadu z Brna zpět do Německa

Najatá firma začala z nelegální skládky v brněnských Horních Heršpicích odvážet část odpadu zpět do Německa. Půjde o 35 tun karbonového prachu, který je naložený ve velkoobjemových vacích. Ve čtvrtek odjely dva kamiony, bude se pokračovat v pátek, kdy by měly další dva kamiony odvézt zbylou část z uvedených 35 tun. Větší část uloženého odpadu, asi 282 tun, v Horních Heršpicích zatím zůstane, řekla mluvčí České inspekce životního prostředí (ČIŽP) Miriam Loužecká.
před 55 mminutami

Na Orlickoústecku se srazil vlak s nákladním autem

V Hrušové na Orlickoústecku se ve čtvrtek ráno srazil osobní vlak s nákladním automobilem, zranění jsou čtyři lidé, z toho tři ve vlaku, řekla mluvčí hasičů z Pardubického kraje Lucie Pipiš. Zraněného řidiče z kamionu přepravil vrtulník do Fakultní nemocnice v Hradci Králové. Po 13:00 byl provoz obnoven bez omezení.
09:52Aktualizovánopřed 3 hhodinami

Na Svitavsku se otevřel nový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce

Na Svitavsku se otevřel téměř dvanáctikilometrový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce. Na ostatní dálniční části nenavazuje, protože jsou rozestavěné nebo se připravují. Stavba trvala od května 2023 a stála skoro tři miliardy korun. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Radka Mátla i tak pojme část tranzitní dopravy. Výhodou je, že řidiči na něm nemusí zatím mít dálniční známku.
před 4 hhodinami

Provoz na D1 na Vysočině byl po hromadné nehodě plně obnoven

Provoz na dálnici D1 na Vysočině ve směru na Brno na stém kilometru zastavila ve čtvrtek před 8:30 asi na hodinu a půl hromadná dopravní nehoda devíti osobních aut, nákladního auta a dodávkového auta s přívěsem. Od desáté hodiny bylo místo průjezdné jedním pruhem, před půl dvanáctou už byl provoz plně obnoven. Mluvčí záchranné služby Kraje Vysočina Petr Janáček sdělil, že se lehce zranilo šest osob. Tři z nich byly podle policie převezeny do nemocnice.
09:18Aktualizovánopřed 5 hhodinami

Brněnský Drákula má rád nejen krev, ale i vtipy

Městské divadlo Brno uvedlo v české premiéře komedii Drákula. Původní dílo od amerických autorů přepracoval režisér Stanislav Slovák tak, aby odkazovalo na aktuální společenské dění.
před 7 hhodinami

Místo vězeňských cel byty. Žatec je chce nabídnout i vojákům

V Žatci začala přestavba někdejší věznice na bytový dům. Město v něm chce nabídnout nové bydlení lidem z potřebných profesí, tedy učitelům, zdravotníkům i vojákům. Právě v Žatci sídlí elitní 4. brigáda rychlého nasazení. V armádě bylo na začátku letošního roku zhruba 24 tisíc profesionálních vojáků. Podle připravované nové koncepce by se do pěti let měl jejich počet zvýšit na více než 37 tisíc. Přilákat by je měly i benefity, jako je náborový příspěvek, dostupná zdravotní péče nebo dětské tábory.
před 9 hhodinami

Obce tlačí vyšší daní vlastníky k péči o chátrající nemovitosti

Některé obce se snaží působit na majitele objektů, které zatěžují společný prostor, zvýšením daně z nemovitostí. Cílem bylo přimět je k lepší péči o zanedbané budovy. S rozdílnými výsledky to zkusili v Kroměříži, ve Znojmě či v Žatci.
před 10 hhodinami

Trať mezi Berounem a Karlštejnem se dočkala modernizace

Na trati mezi Berounem a Karlštejnem skončila modernizace části koridoru z Prahy do Plzně. Práce na zhruba desetikilometrovém úseku trvaly přibližně dva roky a stály bezmála tři miliardy korun. Jezdilo se zde jen po jedné koleji a omezenou rychlostí. Stavbaři kompletně vyměnili železniční spodek i svršek, zmodernizovali nedaleký přejezd i nástupiště na zastávce Srbsko. Nároky se přitom ukázaly vyšší, než se zdálo podle projektu. Většina hlučných prací přitom probíhala v noci, což představovalo zátěž pro místní obyvatele. Navzdory komplikacím se rekonstrukci podařilo dokončit o osm měsíců dřív. Až zde bude v příštím roce uveden do provozu zabezpečovací systém ETCS, dočkají se cestující ve zmodernizovaném úseku rychlosti až kolem 140 kilometrů za hodinu.
před 20 hhodinami
Načítání...