Letošní náborová kampaň Vysokého učení technického v Brně vychází z předpokladu, že za dvacet let se pracovní trh výrazně promění a vzniknou nové pozice, například manažer dronů nebo datový detektiv. Podle průzkumů, které si brněnská technika nechává průběžně zpracovat, budoucí vysokoškoláci při výběru školy zohledňují, jestli jejich studijní zaměření zůstane praktické i v budoucnu.
Manažer dronů nebo datový detektiv. Brněnská technika láká uchazeče na profese budoucnosti
Na Světovém ekonomickém fóru 2020 zaznělo, že se do roku 2025 promění osmdesát pět milionů pracovních míst. Vzestup zájmu se očekává v oblastech práce s daty, strojového učení, digitalizace a robotizace. „Některé pracovní pozice, kde najdou uplatnění naši absolventi, ještě ani neexistují, ale základ jim jednotlivé studijní obory můžou dát už teď,“ líčí marketingová specialistka VUT Lenka Gumulec.
Heslo letošní náborové kampaně brněnské techniky proto zní „VUT výhodou“. Má vyjádřit, že technické vzdělání zůstane devízou i po očekávaných změnách.
Studenti chtějí perspektivní obory
Více než devadesát procent respondentů průzkumu, který si škola nechala zpracovat, se domnívá, že vzroste potřeba technických a IT znalostí. Stejně tak se budoucí vysokoškoláci shodují, že při výběru školy zjišťují, jaké budou mít následné uplatnění a jestli zůstane jejich studijní zaměření výhodné i do budoucna.
Hlavní video kampaně na sociálních sítích doplňuje webová stránka www.vutvyhodou.cz. Personalizovanou stránku vytvořil absolvent Fakulty informačních technologií VUT Karel Juřička a návštěvníkům umožní promítnout vlastní tvář do inzerátů z budoucnosti. Zájemci tak získají fotku sebe samých třeba ve skafandru vesmírného inženýra navrhujícího moderní prostředky hromadné dopravy kosmem. Kampaň startuje v pondělí a potrvá do 31. března, kdy se uzavírá příjem přihlášek.