Mezi Smíchovem a Radotínem vznikne čtyřkolejná trať, nádraží čeká rekonstrukce

Na pražském železničním úseku mezi Smíchovem a Radotínem vznikne čtyřkolejná trať. Rozšíření stávajícího dvoukolejného úseku o délce devět kilometrů bude stát 3,6 miliardy korun. Po modernizaci se na trati zvýší rychlost a zkrátí čas průjezdu. Informovala o tom Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která ve středu také stavbu slavnostně zahájila. Hotovo by mělo být v červenci 2022.

Smíchovské nádraží a Radotín propojí čtyřkolejná trať
Zdroj: ČTK Autor: Černý Jan

„Jsem rád, že můžeme zahájit tolik potřebnou modernizaci tohoto úseku 3. koridoru, který plní významnou roli jak v dálkové, tak i příměstské dopravě. Nové koleje nejen zpříjemní, ale díky zvýšení traťové rychlosti také zrychlí cestování vlakem,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Klasické soupravy zde budou moci po dobudování dálkového zabezpečovacího zařízení jezdit rychlostí až 130 kilometrů za hodinu, soupravy s naklápěcími skříněmi ještě o deset kilometrů v hodině rychleji.

Vedle modernizace samotné trati, na níž budou opraveny koleje i trakční vedení, bude zrekonstruována také stanice v Radotíně. Na ní budou opravena nástupiště, přibudou výtahy a bezbariérový přístup do rekonstruovaného podchodu. Železniční přejezd na kolejovém rozvětvení ve směru na Beroun se po modernizaci zruší a nahradí ho rozšířený podjezd v Prvomájové ulici. Místo zrušeného přejezdu vznikne nový podchod pro pěší k nástupištím.

Další úpravy čekají také zastávku ve Velké Chuchli, která se přesune k tamnímu čtyřkolejnému přejezdu blíže k centru městské části. U krajních kolejí se vybudují vnější nástupiště s podchodem. Vložením kolejových spojek zde navíc vznikne stejnojmenná odbočka.

Dosavadní souběh dvou dvoukolejných tratí, směřujících do Radotína od Krče a od Smíchova, tak nahradí regulérní čtyřkolejná trať. Namísto samotného přejezdu ve Velké Chuchli se počítá s výstavbou nadjezdu, která bude součástí samostatné druhé etapy stavby.

Projekt bude mít na starosti konsorcium Černošice, které tvoří stavební firmy Eurovia CS, StrabagRail, GJW Praha a Elektrizace železnic Praha. Stavba je součástí rozsáhlé modernizace téměř devítikilometrového úseku mezi pražským Smíchovem a Černošicemi, jehož velká část je na území hlavního města. Po rekonstrukci by se podle organizace měla zvýšit bezpečnost i plynulost provozu na vytížené trati.