Na opravy silnic v Moravskoslezském kraji půjde letos 1,8 miliardy. Řidiči v Ostravě se musí připravit na komplikace

V Moravskoslezském kraji bude letos na opravy silnic k dispozici minimálně 1,8 miliardy korun. Přibližně miliarda korun bude směřovat na opravy silnic I. třídy ve správě Ředitelství silnic a dálnic. Dalších více než 800 milionů korun pak půjde na krajské cesty II. a III. tříd nebo na opravy mostů.

Kraj navíc počítá s tím, že by se finanční prostředky na modernizaci silnic mohly ještě během roku zvýšit, řekl náměstek hejtmana pro dopravu Jakub Unucka (ODS).

Už nyní má kraj naplánováno zhruba 90 akcí. Stavby si ale vyžádají uzavírky a dopravní omezení, a řidiči se tak musí připravit na komplikace. Největší a nejnákladnější dopravní stavby se budou týkat krajského města Ostravy. 

Oprava se dotkne Výškovických i Svinovských mostů

Tam se oprava dotkne mostu pod stadionem Bazaly a také Výškovických a Svinovských mostů. Oprava posledně jmenované stavby ale podle Unucky proběhne tak, aby zůstal v každém směru průjezdný jeden pruh.

„Budeme jednat se zhotovitelem, aby přechody mezi vyfrézovanou a nevyfrézovanou částí byly pozvolné, aby lidé neměli důvod zastavovat a mohli kontinuálně projíždět,“ řekl Unucka. Řada staveb bude zahájena už v dubnu, největší uzavírky jsou tradičně směřovány na období prázdnin.

Z dosud připravených 812 milionů na cesty nižších tříd půjde na stavby přímo z krajského rozpočtu přes 87 milionů korun, další dopravní investice budou z evropských prostředků, na nichž se kraj spolupodílí obvykle deseti procenty.  

Z krajských peněz bude hrazena třeba stavba kruhových objezdů v Krmelíně na Frýdecko-Místecku, Klimkovicích nebo Ludgeřovicích na Opavsku. Zhruba 160 milionů korun je pak připraveno na opravy mostů. Moravskoslezský kraj má navíc nachystány v zásobě i stavby za zhruba 400 milionů korun pro případ, že by kraj získal další peníze od státu.

Správa silnic Moravskoslezského kraje se v regionu stará o 2735 kilometrů silnic nižších tříd a spravuje na nich 1122 mostů. Při vyhodnocování jejich technického stavu před dvěma roky se ukázalo, že více než třetina je v havarijním technickém stavu, také mosty potřebují opravit. Na opravy by bylo třeba asi šest miliard. „To je vysoká částka, takže modernizujeme postupně, rovnoměrně v celém kraji, rozhodující je technický stav,“ uvedl náměstek hejtmana pro finance a investice Jaroslav Kania (ANO).