Téměř celý rok nebudou jezdit pražské tramvaje na konečnou na Spořilově. Dopravní podnik zahájí již o víkendu rekonstrukci trati v ulici U Plynárny a později také v Nuselské, která skončí až příští rok v dubnu. Tramvaje budou do té doby končit na provizorních úvraťových obratištích, jež se budou průběžně posouvat podle toho, kam až práce na trati dosáhnou.
Na Spořilov nepojedou tramvaje téměř celý rok
Po staré trati v ulicích Nuselská, U Plynárny a Chodovská se cestující svezou naposled v pátek. V sobotu 21. května začne výluka. Probíhat bude ve čtyřech etapách, během nichž budou tramvaje končit na různých místech v Nuselské ulici, případně U Plynárny. Během výluky vůbec nebude jezdit linka 13, zatímco tramvaje číslo 6 pojedou odklonem na Kubánské náměstí a noční 56 budou končit na náměstí Bratří Synků. Do Michle tedy bude možné dojet pouze linkou 11.
Dopravní podnik zavede dvě náhradní linky. V noci budou jezdit autobusy X56 z Otakarovy na Koh-i-noor, zatímco ve dne bude možné dojet autobusem 206 ze Strašnické na Zahradní město a k Záběhlické škole. Především však jako náhrada vyloučených tramvají poslouží řádné autobusové linky, které do oblasti zajíždějí, tedy 135, 136, 188 a 213.
V první fázi, která potrvá do 1. července, budou tramvaje číslo 11 končit v zastávce Michelská, jež však bude posunutá na druhou stranu křižovatky. Během prázdnin až do 4. září se dělníci přesunou do Nuselské, tramvaje proto budou končit již na zastávce Pod Jezerkou před mostem přes Botič. Během září, října a většiny listopadu bude výluka nejrozsáhlejší a tramvaje se nedostanou dále než k Táborské ulici. Závěrečná etapa od 26. listopadu bude již mírnější, otevřená již bude trať v celé Nuselské ulici a U Plynárny až k železničnímu mostu. Čtvrtá etapa ale bude také nejdelší, dopravní podnik ji plánuje až do dubna příštího roku.
„V ulicích Prahy je přes 140 kilometrů tramvajových tratí, které postupně zastarávají a je potřeba je rekonstruovat. Rekonstrukce v ulicích Nuselské a U Plynárny je letošní nejrozsáhlejší akcí,“ zdůvodnil potřebu dlouhé výluky technický ředitel DPP Jan Šurovský.
Trať v Nuselské a U Plynárny je podle něj v nejhorším stavu ze všech tratí ve městě. To dokazuje i opatření zavedené v dubnu. Kvůli špatnému stavu dopravní podnik snížil povolenou rychlost a tramvaje musely jet krokem.