Zisk čínského webového obchodu Alibaba prudce vzrostl. Pomohl i svátek nezadaných

Čínskému internetovému obchodníkovi Alibaba prudce rostly poslední tři měsíce loňského roku zisk i příjmy. K vysokému růstu přispěla mimořádná nákupní událost v listopadu. Čistý zisk stoupl o 43 procent na 17,86 miliardy jüanů (65,5 miliardy korun).

Příjmy firmě Alibaba Group Holding Ltd. stouply o 54 procent na 53,25 miliardy jüanů (195,2 miliardy korun). Analytici dotazovaní agenturou Thomson Reuters čekali příjmy 50,1 miliardy jüanů. Příjmy z hlavních aktivit v oblasti internetového prodeje vzrostly o 45 procent a na celkových příjmech se podílely 87 procenty.

K dobrým výsledkům mohl pomoci i svátek nezadaných, který v Číně slaví 11. listopadu a ze kterého Alibaba udělal nákupní svátek po vzoru amerického Černého pátku. Loni na svátek nezadaných firma překonala svůj dosavadní denní rekord, když na jejích platformách obchodníci prodali zboží za rekordních 120,7 miliardy jüanů.

Nejen obchod, investice i do umělé inteligence

Firma se však snaží získat i nové zdroje příjmů, protože čínský internetový trh začíná vykazovat známky nasycení.

Investuje tak do dat, cloudových služeb, umělé inteligence a logistických projektů. Tento měsíc pak firma předložila nabídku na privatizaci čínského provozovatele obchodních domů Intime Retail Group. Příjmy z digitálních a zábavních aktivit ve čtvrtletí stouply o 273 procent a z cloudových služeb o 115 procent.

Zakladatel firmy Alibaba Jack Ma patří mezi nejbohatší lidi v Číně. Odhaduje se, že až 80 procent čínských internetových nákupů se uskutečňuje prostřednictvím jeho obchodu Alibaba. S akciemi Alibaby se od roku 2014 obchoduje na newyorské akciové burze. Primární nabídka firmy byla největší v historii.

  • Poslední výsledky americké společnosti Amazon za třetí čtvrtletí loňského roku ukazují, že hospodařila s čistým ziskem 252 milionů dolarů (6,2 miliardy korun), což je meziroční nárůst o 219 procent. Čisté tržby se zvýšily o 29 procent na 32,71 miliardy dolarů (811 miliard korun). Analytici však čekali víc.
  • Za slabším ziskem jsou hlavně vyšší náklady. K růstu tržeb naopak přispěl prudký nárůst výnosů z propagační akce Prime Day, nákupy pomůcek před začátkem školního roku a rovněž výkonnost divize cloudových služeb.
  • Z hlediska čistého zisku má Amazon za sebou šest čtvrtletí v řadě, kdy hospodařil se ziskem. Firma byla dlouho pověstná tím, že výrazně investuje a není schopna vytvořit zisk. Změnu přinesly až cloudové služby, v jejichž rámci Amazon prodává prostor pro vzdálené ukládání dat.
  • Na čtvrté čtvrtletí Amazon počítal s čistými tržbami v pásmu 42 miliard až 45,5 miliardy dolarů, zatímco trh počítal v průměru s částkou 44,58 miliardy dolarů.
Vydáno pod