Volkswagen již od září čelí skandálu kolem falšování testů emisí. Skandál se dosud týkal údajů o emisích oxidů dusíku a zahrnoval asi 11 milionů vozů, včetně 1,2 milionu aut české divize Škoda Auto. V USA bylo podle dřívějších údajů tímto softwarem vybaveno asi 482 tisíc vozů.
V pondělí navíc americký Úřad pro ochranu životního prostředí (EPA) dále rozšířil vyšetřování německého koncernu Volkswagen, když uvedl, že se podvod týká rovněž automobilů z modelových let 2014 až 2016 s šestiválcovými naftovými motory o objemu tři litry. Volkswagen už dříve přiznal, že software umožňující manipulovat s měřením emisí instaloval do aut se čtyřválcovými naftovými motory. Nové obvinění týkající se třílitrových motorů ale odmítá.
Největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu přechodně srazil tržní hodnotu podniku až o třetinu, donutil k odchodu dlouholetého generálního ředitele Martina Winterkorna a vedl k vyšetřování po celém světě. Firmě hrozí, že bude muset zaplatit na pokutách miliardy eur.