Třinec – O zachování ranního expresu do Prahy usilují Třinečtí. Vlak s tradičním jménem Hutník zatím jezdí ze Žiliny, podle návrhu nového jízdního řádu však má být zkrácen a bude začínat až v Bohumíně. Ranní spoj, který odjíždí z Třince na Ostravu a Prahu po páté hodině ráno, využívají lidé pro cestu do práce nebo za studiem.
Třinec chce zachovat ranní expres do Prahy
Na počátku letošního roku Hněv Třineckých míří na ministerstvo dopravy. Úřad objednává expresní vlaky mezi Ostravou a Slovenskem, v příštím roce za ranního Hutníka však už platit nechce. „Snižuje se nám rozpočet pro další rok, máme další omezení, takže musíme i v oblasti objednávky dálkových spojů také šetřit,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.
Nepomohou ani České dráhy, které provozují vlak výhradně na své náklady v úseku Bohumín–Praha. Vést ho dále se jim ale nevyplatí. „Na základě ekonomického hlediska se České dráhy rozhodly pro návrh vedení tohoto rychlíku pouze v úseku Praha–Bohumín,“ potvrdila mluvčí ČD Kateřina Šubová.
Starostka Třince zatím na ministerstvo napsala otevřený dopis. V srpnu se za státními úředníky také sama chystá. Jízdní řád se totiž ještě může měnit, konečnou podobu bude mít až v září.
Pokud Hutník v úseku Bohumín–Žilina zanikne, pro cestující z Třince to bude nepříjemné. Není totiž objednán ani žádný přípoj z Třince do Bohumína nebo Ostravy, takže bude nutné jet buď s třičtvrtěhodinovým předstihem nebo jet z Bohumína až dalším spojem. V Třinci už přitom o jeden důležitý spoj před nedávnem přišli, když do města přestalo zajíždět Pendolino. Navíc byl v červnu zkrácen další tradiční expres ze Žiliny, který jezdí naopak večer. Ten nyní místo v Praze končí už v Olomouci.