Tisíce lidí stále čekají na doručení svého balíku. Problém vznikl ukončením spolupráce Zásilkovny s externím dodavatelem z Liberecka. Zatímco se obě strany sporu vzájemně obviňují, kdo za komplikace může, poškozeným klientům už dochází trpělivost.
Tisíce lidí stále čekají na doručení balíků. Zásilkovna a dodavatel se o situaci přou
Všechny nedoručené balíky jsou uskladněné v halách v Bílém Kostele, kolik jich tam je, ale vedoucí depa netuší. „Je to tady od 31. srpna, kdy byl vypnut systém. Odhadem tipujeme třicet, pětatřicet tisíc kusů,“ říká vedoucí depa Bílý Kostel Jan Resler.
Doručovací společnost začala klienty v minulém týdnu odškodňovat podle výše pojištění zásilek. Zatím škodu zaplatila zhruba polovině z nich. „Budeme odškodňovat úplně všechny zákazníky i klienty, celkovou částku nevím, ale je to v řádu jednotek milionů,“ uvedl mluvčí Zásilkovny Kamil Chalupa.
Zákazníky ale zajímá, co bude s jejich uvězněnými balíky dál. „Jsme připraveni si zásilky převzít a co nejrychleji zákazníkům rozvézt,“ míní Chalupa. „Zásilky chceme předat v téhle chvíli za přítomnosti auditora,“ kontruje Resler.
Podle mluvčího Zásilkovny je postup provozovatele depa nezákonný, společnost se proto obrátila na právníky i policii. „Případ jsme založili ad acta, a to z toho důvodu, že nebyla naplněná skutková podstata trestného činu,“ uvedl mluvčí liberecké policie Vojtěch Robovský. Všechny zásilky poslané po prvním září už míří do depa v Benátkách nad Jizerou.