Správa železnic vypsala tendr na modernizaci trati mezi Karlštejnem a Berounem, hodnota zakázky je zhruba 1,6 miliardy korun. Stavba má začít příští rok a trvat přibližně tři roky. Součástí prací bude též rekonstrukce stanice Srbsko, úprava skal u obce Tetín a stavba odbočky Lom, zhruba v polovině mezistaničního úseku. Pracovat se bude za jednokolejného provozu s omezením výluk na nutné minimum, uvedl ve čtvrtek mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Správa železnic vypsala tendr na modernizaci trati mezi Karlštejnem a Berounem
Modernizace se bude týkat více než sedmi kilometrů trati, mostů a propustků, zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, trakčního vedení a všech ostatních technologií. „Na zastávce Srbsko se vybudují nová, bezbariérová nástupiště a podchod, rekonstrukcí projde také přilehlý přejezd,“ popsal Gavenda. Odbočka Lom zajistí větší kapacitu trati a tím i spolehlivost dopravy.
Po dokončení stavby se rychlost vlaků zvýší nejprve na sto kilometrů v hodině, po aktivaci zabezpečovacího systému ETCS pak na 120 kilometrů v hodině. Soupravy s naklápěcí skříní zde budou moci jezdit ještě rychleji.
Část nákladů na modernizaci trati by měla pokrýt evropská dotace, část dotace Státního fondu dopravní infrastruktury.