Ředitelství silnic a dálnic dokončilo zásahy do přírody jako kompenzační opatření za plánovanou stavbu obchvatu Břeclavi. Vysadilo stromy a vytvořilo tůně. Úpravy silničáři nechali udělat v blízkosti budoucího obchvatu, dále i v Kančí oboře na opačné straně města, ale také ve vzdáleném Drnholci.
Silničáři kvůli plánované stavbě obchvatu Břeclavi vysadili stromy a vytvořili tůně
Za kompenzační opatření související se stavbou obchvatu Břeclavi zaplatilo Ředitelství silnic a dálnic miliony korun. „Jednou částí bylo kácení nepůvodních dřevin a výsadba nových či zakládání trávníků. Udělali jsme také tůně a v Kančí oboře jsme vybudovali takzvaná hradítka na potoce. Dělali jsme také budky pro menší ptáky a například pro čápy jsme dělali hnízdicí podložky,“ vyjmenoval ředitel brněnského závodu ŘSD David Fiala.
Podle něj jsou spokojeni s opatřeními i zástupci spolku Děti Země, který se v přípravě obchvatu léta angažoval. „Minule se byl s námi dívat i Miroslav Patrik z Dětí Země,“ poznamenal David Fiala. V tůních jsou již nyní desítky žab a rostou v nich rostliny navázané na prostředí lužních lesů.
Stavět obchvat se začne nejdříve za dva roky
Nejdříve za dva roky a nejpozději za pět let mohou silničáři začít stavět v případě, že získají stavební povolení. „Chtěli bychom ho do dvou let získat, abychom byli připravení. Na trase probíhá geotechnický průzkum a pracujeme na dokumentaci pro stavební povolení. Máme většinu pozemků. Chybí nám jen ty, o které vedou spor Lesy ČR a nadace knížete z Lichtenštejna,“ řekl ředitel brněnského závodu ŘSD.
Obchvat Břeclavi, který povede jižně od města částečně územím Natura 2000, má odvést intenzivní tranzitní dopravu, která již několik let nejen v dopravní špičce ucpává město a dopravu často zcela paralyzuje. Pomůže také obsluze průmyslové zóny, která se nachází v jihovýchodní části města.