Silničáři dokončí opravu Barrandovského mostu v Praze už letos

Oprava Barrandovského mostu v Praze má být kompletně hotová už letos. Technická správa komunikací (TSK) sloučila zbylé práce naplánované pro roky 2024 a 2025 do jednoho roku. Práce začnou 11. března a potrvají do konce letních prázdnin. Automobilová doprava se během oprav sloučí do tří pruhů ze čtyř v každém směru, chodník a cyklostezka zůstanou uzavřené.

Most z roku 1983 nebyl nikdy kompletně opraven. Denně ho přejede na 140 tisíc aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Silničáři se při opravách zaměří na severní část mostu ve směru z Braníku na Smíchov. Loni a předloni TSK opravila část soumostí ve směru ze Smíchova do Braníku.

Po dobu oprav bude provoz omezen a auta budou jezdit namísto čtyřmi pouze třemi jízdními pruhy. Uzavřen zůstane chodník a cyklostezka. Konkrétní dopravní omezení TSK představí 21. února.

„Oprava Barrandovského mostu bude mít opět významný dopad do pražské dopravy. Dalo by se říct, že tento dopad bude i významnější než dosavadní dvě etapy, které už jsme zvládli,“ předeslal náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti). Přestože podle něj „půjde o velmi náročnou akci“, nepředpokládá během prací výraznější komplikace.

Během prací bude uzavřená nájezdová rampa ze Strakonické. Řidiči tak na most najedou vratnou rampou směrem ze severu. „To je věc, která bude dál dopravu komplikovat, ale jinak to bohužel nejde,“ řekl Hřib.

3 minuty
Události: Prahu čekají investice za miliardy korun
Zdroj: ČT24

Sloučení oprav má ušetřit čas i peníze

„Důvod sloučení (etap) je prostý, je to proto, abychom se vyhnuli dopravním omezením v roce příštím. Podaří se nám ušetřit čas z celkové sumy uzavírek, kterými by musel most projít,“ zdůvodnil Hřib. Silničářům podle něj odpadne nutnost dělat jednu přípravnou a jednu dokončovací fázi oprav.

Sloučení prací do jedné fáze ušetří čas, po který by byla zavedena na mostě dopravní omezení, a zároveň ušetří peníze. „S omezeními skončíme letos, tudíž příští rok žádná nebudou. Když máte možnost to protáhnout, ale udělat vše hned najednou, tak to má tento efekt (časové i finanční úspory),“ poznamenal náměstek ředitele TSK Josef Richter.

120 minut
Další fáze oprav Barrandovského mostu
Zdroj: ČT24

Přechod mezi původně třetí a čtvrtou fází by se měl uskutečnit v červnu, celkové dokončení prací na konci prázdnin. Hřib však zdůraznil, že „jde o rekonstrukci, což je vždy dobrodružství plné překvapení“. Rychlost se bude odvíjet také od počasí.

Richtr upozornil, že práce provedené v následujícím roce by podléhaly valorizaci. Pokud je silničáři zvládnou dokončit už letos, měly by stát méně peněz.

Silničáři použijí ultrapevný beton, životnost zvýší o třicet let

V celkovém součtu však bude podle Hřiba zřejmě oprava Barrandovského mostu oproti původním předpokladům dražší. Při opravě totiž silničáři použijí vysokopevnostní beton, i když původní smlouva s těmito vícepracemi nepočítala. „Zajistí delší životnost mostu, zároveň ušetříme jednu vrstvu izolace, to generuje nějakou úsporu. Ale jde o inovaci, která něco stojí,“ uvedl náměstek primátora.

Předpokládá tak, že celkové náklady budou přes vzniklé úspory vyšší. Životnost důležité dopravní spojky by se však díky použitému materiálu měla zvýšit zhruba o třicet let.

11 minut
První náměstek primátora hl. m. Prahy pro dopravu Zdeněk Hřib o další fázi rekonstrukce Barrandovského mostu
Zdroj: ČT24

Na severní části soumostí bude TSK dělat stejné práce jako na jižní části. Uskuteční se bourací práce, dělníci vybudují takzvané vyrovnávací vrstvy, posíleny budou kabely, které most drží, vymění se mostní závěry, svodidla a vybudují se nová zábradlí a římsy. Kompletně budou opraveny všechny vrstvy vozovky.

Přípravné práce začaly letos v polovině ledna, kdy silničáři vyměňují například ložiska mostu nebo vybudují přejezdy mezi pruhy. „Začínáme už s pracemi uvnitř tubusu, překládáme telekomunikační kabely tak, abychom byli připraveni na vlastní zahájení oprav,“ konstatoval Richter.

Omezení vlivu na veřejnou dopravu

Náměstek ředitele Integrované dopravy Středočeského kraje Pavel Winter uvedl, že i během předchozích fází se podařilo zavést opatření, díky kterým se omezil vliv na veřejnou dopravu. „Očekáváme, že v podobném duchu překonáme i následující etapy,“ řekl ve vysílání ČT24.

„Budeme mít posílený tým dispečinku, který koordinuje dopravu a řeší aktuální situace. Pokud by se ukázalo, že komplikace jsou v některých místech trvalejšího charakteru, přistoupíme k trvalejším opatřením, jako jsou objízdné trasy,“ nastínil.

10 minut
Náměstek ředitele Integrované dopravy Středočeského kraje Winter o dopravě mezi Prahou a Středočeským krajem
Zdroj: ČT24

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

V chovu na Havlíčkobrodsku kvůli ptačí chřipce zlikvidují přes 30 tisíc slepic

V chovu slepic v Habrech na Havlíčkobrodsku veterináři potvrdili výskyt ptačí chřipky. Bude nutné zlikvidovat asi 35 tisíc nosnic. Je to letošní desáté ohnisko nákazy v komerčním chovu v Česku, sdělil Petr Majer ze Státní veterinární správy (SVS).
před 8 hhodinami

Dny osvobození provázela euforie, osmačtyřicátý rok byl velké zklamání, líčí pamětnice

Brněnská etnografka Alena Jeřábková prožila dětství za druhé světové války, pamatuje bombardování i osvobození Brna. Studovala v době politických procesů v padesátých letech, v srpnu 1968 s manželem zvažovali emigraci a jako pedagožka se studenty prožila i rok 1989. V otevřeném vzpomínání přibližuje dramatické okamžiky i osobní rozhodnutí, která formovala její život.
před 9 hhodinami

Cestující znovu mohou využívat stanici metra C Pankrác

Cestující pražské MHD mohou od pátečního odpoledne znovu využívat stanici linky metra C Pankrác. Zástupci vedení města a pražského dopravního podniku (DPP) ji otevřeli po téměř rok trvající rekonstrukci. První vlak ve stanici zastavil ve 14:09. Práce v částech stanice bez cestujících ještě budou pokračovat, ale již za provozu. Stanice Pankrác byla otevřena jako jedna z prvních z nynějších 61 stanic pražského metra 9. května 1974 pod názvem Mládežnická.
19. 12. 2025Aktualizováno19. 12. 2025

D1 je po desítkách let kompletní. U Přerova se otevřel poslední úsek

Po letech plánování, sporů a stavebních komplikací otevřelo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v pátek v poledne poslední chybějící část dálnice D1. Úsek mezi Říkovicemi a Přerovem je dlouhý 10,1 kilometru. Oproti původnímu plánu se jej podařilo zprovoznit o téměř tři měsíce dříve. Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla jde o významnou událost pro celou tuzemskou dálniční síť i veřejnost. Přínos tohoto úseku D1 pro střední Moravu považuje za zásadní.
19. 12. 2025Aktualizováno19. 12. 2025

Soud zrušil osvobození obžalovaných v kauze solárních elektráren Ševětín

Soud znovu zrušil osvobození pětice obžalovaných z podvodu při stavbě fotovoltaické elektrárny Ševětín. Prvoinstanční soud je přitom letos v únoru obžaloby už podruhé zprostil, protože podle něj nešlo o trestný čin. Proti tomu se ale odvolala žalobkyně, která s osvobozením nesouhlasila, sdělila ČT mluvčí Vrchního soudu v Praze Eliška Duchková. Státní zástupkyně obžalované viní z toho, že uměle zvýšili cenu výstavby elektrárny a způsobili tím škodu 96 milionů korun.
19. 12. 2025

Soud zrušil Praze pokutu za loterijní vyhlášku, vše se bude znovu posuzovat

Krajský soud v Brně zrušil pokutu 2,679 milionu korun, kterou v roce 2022 vyměřil Praze Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a o rok později ji potvrdil předseda úřadu Petr Mlsna. V pátek o tom informovala mluvčí soudu Klára Belkovová. Soud zrušil rozhodnutí první i druhé instance a věc vrátil úřadu k novému posouzení.
19. 12. 2025

Za letní blackout mohl souběh nesouvisejících událostí, uvedl ČEPS

Společnost ČEPS oznámila, že masivní výpadek elektřiny v Česku z letošního 4. července způsobil unikátní souběh dvou nesouvisejících událostí. Jednou byl mimo jiné pád fázového kabelu na vedení V411 kvůli chybné montáži, další pak náhlý pokles výkonu elektráren a výpadek zdrojů v severozápadních Čechách. Výpadek v létě postihl velkou část tuzemska – bez elektřiny se dočasně ocitla část Prahy a čtyři další kraje.
19. 12. 2025Aktualizováno19. 12. 2025

Těžbě lithia na Cínovci nestojí nic v cestě, uvádí studie

Těžbě lithia na Cínovci v Krušných horách a zpracovatelskému závodu v Prunéřově na Chomutovsku nebrání žádné technologické překážky, ukázala studie proveditelnosti. Informoval o tom mluvčí Skupiny ČEZ Roman Gazdík. O realizaci rozhodnou akcionáři Geometu, kterými jsou Severočeské doly a australská EMH. Celková investice je odhadována na více než 42 miliard korun, což by ji řadilo mezi tři největší investice do tuzemského průmyslu v posledních letech.
19. 12. 2025
Načítání...