Řidiči se vrací na klíčovou silnici v Orlických horách, prošla půlroční rekonstrukcí

Silničáři v sobotu 28. října zprovozňují horskou silnici z Deštného v Orlických horách na Šerlich. Po půlroční uzavírce bude uvedena do předčasného užívání a průjezdná obousměrně. Motoristé musí počítat se snížením maximální povolené rychlosti, oznámili v pátek zástupci hejtmanství a silničářů. Úplná uzavírka důležité horské silnice druhé třídy začala kvůli rekonstrukci začátkem května.

„Od soboty bude silnice v režimu předčasného užívání. Budou odstraněny zákazové značky a instalovány značky upozorňující řidiče, že projíždí stavbou. Bude tam dočasně omezena rychlost na 50 kilometrů v hodině,“ popsal technicko-obchodní náměstek ředitele Údržby silnic Královéhradeckého kraje Jiří Koutník.

Poté, co bude uvedena silnice do běžného provozu, bude v některých úsecích mimo obec nejvyšší povolená rychlost 70 a někde 90 kilometrů v hodině tak, jako tomu bylo před uzavírkou. Práce vyšly na 84,5 milionu korun, uvedli zástupci silničářů. Investorem je Královéhradecký kraj, náklady pokryjí peníze ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

Stavební práce se týkaly čtyřkilometrového úseku silnice II/311 mezi křižovatkou se silnicí II/310 Šerlich-Zákoutí a parkoviště v horském sedle pod Šerlichem. Silnice II/311 představuje nejrychlejší spojení mezi horským střediskem Deštné v Orlických horách a Orlickým Záhořím. Objížďka z Deštného do Orlického Záhoří nyní vede přes Solnici, Rychnov nad Kněžnou, Rokytnici v Orlických horách a Orlické Záhoří, pro řidiče je to výrazná zajížďka. Vjezd na parkoviště u Šerlichu, které využívají hlavně turisté směřující na horské hřebeny Orlických hor, byl během prací zachován od Orlického Záhoří.

Přibyla svodidla

Rekonstrukce se netýkala jen samotné silnice, ale i mostu a mnoha odvodňovacích systémů na trase. Dělníci doplnili například i chybějící svodidla. Stavba oproti původnímu předpokladu vyšla dráž. Důvodem byly práce, které stavbaři nepředpokládali, například šlo o bourací a likvidační práce. 

Královéhradecký kraj spravuje zhruba 3300 kilometrů silnic druhé a třetí třídy. Letos plánuje investovat do silnic rekordních více než 1,6 miliardy korun.