Praha zavádí osm nových autobusových linek, další změní trasy

Praha společně s organizací Ropid zavede osm nových autobusových linek, další změní trasy. Změny začnou platit od 15. října. Ze 115 městských linek změní trasu zhruba dvě desítky a pět linek bude zrušeno.

Podle ředitele Ropidu Petra Tomčíka došlo ke změnám mimo jiné kvůli rostoucí výstavbě nebo přeplněnosti autobusů. 

Náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) uvedl, že město k datu zavedení změn nasadí do ulic 150 informátorů. „Je to vysoké číslo, ale při změnách tramvajových linek se nám to osvědčilo. Rovněž jsme připravili stránku www.autobusy2016.cz, kde lidé najdou všechny informace,“ dodal Dolínek.

Jedna z nových linek má číslo 117. Pojede od polikliniky na Budějovické do Čechovy čtvrti v Modřanech. Z Budějovické pojede rovněž nová linka 203 do zastávky Milíčov na Jižním Městě. Další novou linkou bude autobus číslo 134, který pojede ze zastávky Podolská vodárna na Zelený pruh.

Nové autobusové schéma pro jihovýchod Prahy
Zdroj: ROPID

Kobylisy se sídlištěm Čimice spojí linka 145 a Strašnickou s Kolejemi Jižní Město linka 154. Na Opatově na Jižním Městě bude končit také nová linka 182, která tuto lokalitu spojí se zastávkou Poliklinika Prosek. Z Černého mostu přes Xaverov pojede do Běchovic autobus číslo 222.

V rámci příměstské autobusové dopravy pak vyjede z Přezletic, Kocandy na Praze-západ nová linka číslo 396.

Nové autobusové schéma pro severovýchod Prahy
Zdroj: ROPID

Změny tras jednotlivých linek se kvůli přetíženosti spojů týkají například oblasti Letňan, Záběhlic a Skalky nebo Sídliště Petrovice a Hájů. Obnovení spojů zrušených v roce 2012 si vyžádaly radnice Prahy 11 nebo 15. Obnoveny budou rovněž některé spoje v okolí Budějovické či Chodova.

Změny čekají linky 101, 196 nebo 193

Upravenou trasu bude mít kupříkladu linka 101, která od Tolstého pojede přes Skalku, vybrané spoje pojedou do zastávky Zentiva. Změna trasy čeká také autobus 196, jenž pojede ze zastávky Michelská do zastávky Kloboučnická. V oblasti Zahradního Města ji nahradí linka 138 a 154. Linka 193 bude ve směru od Nádraží Vršovice končit už v zastávce Šeberák.

Ropid bude následujících šest měsíců sbírat podněty a poté změny vyhodnotí. Do konce října pak předloží návrhy městských částí na zavedení nových linek, které požadují.

„Kdybychom již nyní všem vyhověli, navýšila by se cena za provoz autobusů o 270 milionů korun ročně,“ poznamenal Dolínek. Provoz autobusů vyjde Prahu ročně na přibližně tři miliardy korun.

Praha letos nachystala rovněž změnu tramvajové dopravy, která začala platit na konci srpna. Změněnou trasu mělo devět tramvajových linek, přibyly tři nové a beze změny zůstalo 12 linek.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Firma odváží 70 tun nelegálního odpadu z Brna zpět do Německa

Najatá firma začala z nelegální skládky v brněnských Horních Heršpicích odvážet část odpadu zpět do Německa. Půjde o 35 tun karbonového prachu, který je naložený ve velkoobjemových vacích. Ve čtvrtek odjely dva kamiony, bude se pokračovat v pátek, kdy by měly další dva kamiony odvézt zbylou část z uvedených 35 tun. Větší část uloženého odpadu, asi 282 tun, v Horních Heršpicích zatím zůstane, řekla mluvčí České inspekce životního prostředí (ČIŽP) Miriam Loužecká.
před 3 hhodinami

Na Orlickoústecku se srazil vlak s nákladním autem

V Hrušové na Orlickoústecku se ve čtvrtek ráno srazil osobní vlak s nákladním automobilem, zranění jsou čtyři lidé, z toho tři ve vlaku, řekla mluvčí hasičů z Pardubického kraje Lucie Pipiš. Zraněného řidiče z kamionu přepravil vrtulník do Fakultní nemocnice v Hradci Králové. Po 13:00 byl provoz obnoven bez omezení.
09:52Aktualizovánopřed 6 hhodinami

Na Svitavsku se otevřel nový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce

Na Svitavsku se otevřel téměř dvanáctikilometrový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce. Na ostatní dálniční části nenavazuje, protože jsou rozestavěné nebo se připravují. Stavba trvala od května 2023 a stála skoro tři miliardy korun. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Radka Mátla i tak pojme část tranzitní dopravy. Výhodou je, že řidiči na něm nemusí zatím mít dálniční známku.
před 7 hhodinami

Provoz na D1 na Vysočině byl po hromadné nehodě plně obnoven

Provoz na dálnici D1 na Vysočině ve směru na Brno na stém kilometru zastavila ve čtvrtek před 8:30 asi na hodinu a půl hromadná dopravní nehoda devíti osobních aut, nákladního auta a dodávkového auta s přívěsem. Od desáté hodiny bylo místo průjezdné jedním pruhem, před půl dvanáctou už byl provoz plně obnoven. Mluvčí záchranné služby Kraje Vysočina Petr Janáček sdělil, že se lehce zranilo šest osob. Tři z nich byly podle policie převezeny do nemocnice.
09:18Aktualizovánopřed 7 hhodinami

Brněnský Drákula má rád nejen krev, ale i vtipy

Městské divadlo Brno uvedlo v české premiéře komedii Drákula. Původní dílo od amerických autorů přepracoval režisér Stanislav Slovák tak, aby odkazovalo na aktuální společenské dění.
před 10 hhodinami

Místo vězeňských cel byty. Žatec je chce nabídnout i vojákům

V Žatci začala přestavba někdejší věznice na bytový dům. Město v něm chce nabídnout nové bydlení lidem z potřebných profesí, tedy učitelům, zdravotníkům i vojákům. Právě v Žatci sídlí elitní 4. brigáda rychlého nasazení. V armádě bylo na začátku letošního roku zhruba 24 tisíc profesionálních vojáků. Podle připravované nové koncepce by se do pěti let měl jejich počet zvýšit na více než 37 tisíc. Přilákat by je měly i benefity, jako je náborový příspěvek, dostupná zdravotní péče nebo dětské tábory.
před 12 hhodinami

Obce tlačí vyšší daní vlastníky k péči o chátrající nemovitosti

Některé obce se snaží působit na majitele objektů, které zatěžují společný prostor, zvýšením daně z nemovitostí. Cílem bylo přimět je k lepší péči o zanedbané budovy. S rozdílnými výsledky to zkusili v Kroměříži, ve Znojmě či v Žatci.
před 13 hhodinami

Trať mezi Berounem a Karlštejnem se dočkala modernizace

Na trati mezi Berounem a Karlštejnem skončila modernizace části koridoru z Prahy do Plzně. Práce na zhruba desetikilometrovém úseku trvaly přibližně dva roky a stály bezmála tři miliardy korun. Jezdilo se zde jen po jedné koleji a omezenou rychlostí. Stavbaři kompletně vyměnili železniční spodek i svršek, zmodernizovali nedaleký přejezd i nástupiště na zastávce Srbsko. Nároky se přitom ukázaly vyšší, než se zdálo podle projektu. Většina hlučných prací přitom probíhala v noci, což představovalo zátěž pro místní obyvatele. Navzdory komplikacím se rekonstrukci podařilo dokončit o osm měsíců dřív. Až zde bude v příštím roce uveden do provozu zabezpečovací systém ETCS, dočkají se cestující ve zmodernizovaném úseku rychlosti až kolem 140 kilometrů za hodinu.
před 23 hhodinami
Načítání...