Šumavský hotel Horizont začal jako první ubytovací zařízení v Česku používat robotické servírky. Jejich pomocí se snaží ulehčit práci zaměstnancům, kterých je v covidové době v gastronomii nedostatek. Roboti se stali oblíbenou atrakcí turistů. Stroje na ně totiž mluví a reagují i na dotyk.
Robot s kočičí tváří obsluhuje hosty šumavského hotelu
Stačí dát na tácy jídlo a nápoje a robot vyrazí na cestu. Najednou zvládne odvézt tři objednávky. „Má v sobě nasnímaný celý prostor, v našem případě bar a restauraci, má v sobě zabudované tři kamery, a podle těch se v prostoru orientuje,“ uvedl zástupce ředitele hotelu Horizont Milan Vyskočil.
Nevadí mu ani nenadálá překážka. Zastaví a nic nerozlije. Obsluha s obrazovkou a tváří kočky má hlavně pomoci zaměstnancům, kterých je v gastronomii v době pandemie nedostatek. Na Šumavě teď na Špičáku obsluhují hned dva. „Za týden najezdil dvacet šest a půl kilometru, takže nám docela ušetřil kroků,“ popsal číšník Luboš Čopa.
Robot se navíc stal atrakcí, reaguje totiž i na dotyk. Hosty umí nejen obsloužit, ale i vrací použité nádobí zpátky na bar. Zaplatit se ale musí u běžné obsluhy.