Zastupitelé Plzně schválili vyvlastnění pozemků prvních dvou majitelů, kteří se s městem nedohodli na výkupu parcel nutných k dokončení západního okruhu. Podle magistrátu město vyčerpalo veškeré možnosti dohody. Druhá etapa západního okruhu má odlehčit hlavně Klatovské a Karlovarské třídě.
Plzeň schválila vyvlastnění pozemků potřebných pro stavbu západního okruhu
Jeden z vlastníků požaduje čtyřnásobně více, než je cena obvyklá, která je v současnosti stanovena na 800 korun za metr čtvereční. Druhý vlastník odmítá s magistrátem komunikovat.
Oba vlastní zhruba 3000 metrů čtverečních, což jsou asi dvě procenta z toho, co město a kraj k výstavbě druhé etapy okruhu potřebují. Město už vykoupilo nebo projednalo k vykoupení 135 tisíc metrů čtverečních pozemků, celkem potřebuje přes 150 tisíc.
V případě vyvlastnění bude muset rozhodovat soud. Vyvlastňovací cena už není cena obvyklá, ale podle zákona tzv. cena administrativní, která je 1259 korun za metr čtvereční.
- Dvoupruhová komunikace propojí silnice I/26 Domažlická a I/20 Karlovarská. Celková délka bude 5,9 km.
- Trasa okruhu je rozdělena do tří částí, dvě už jsou hotové. Nejprve vznikl úsek Domažlická–Vejprnická, v roce 2014 byla zprovozněna část Domažlická–Křimická za 950 milionů korun o délce 2,6 km.
- Závěrečná část okruhu Křimická–Karlovarská se má začít stavět v roce 2019, dokončení se plánuje na v roce 2022. Předpokládaná cena je 2,3 miliardy korun, délka úseku bude 3,3 km.
Dokončením okruhu získá město silnici z jihu na sever, která propojí Bory, Skvrňany, Křimice, Radčice a Severní Předměstí. Sídliště Lochotín a Vinice získají druhé napojení na centrum.
Okruh má výrazně odlehčit hlavním plzeňským tepnám – Klatovské a Karlovarské třídě. Hotová je už první etapa okruhu, asi jedna třetina celého šestikilometrového okruhu.