Parkování pro kola pod jednou střechou. Břeclav chce postavit u nádraží cyklověž

Cyklověž jako recept na velký počet kol v ulicích. Vedení Břeclavi nechalo vypracovat studii, podle které by měla před vlakovým nádražím vzniknout pěší zóna i se speciálním parkováním pro kola. Město se inspirovalo v Hradci Králové a v Přerově, kde je stejný parkovací prostor pro sto dvacet kol v provozu od konce loňského roku.

Moravská Šanghaj, tak se Břeclavi kvůli velkému počtu cyklistů někdy přezdívá. V řadě na chodníku před vlakovým nádražím stávají denně desítky kol. Stojany ale často pro všechny nestačí. Lidem také chybí i možnost bezpečného uzamčení kol. „Mně už se kolo ztratilo a dceři taky košík,“ stěžuje si Jarmila Jelínková.

Vedení města proto plánuje změny. Nové parkování pro kola pod jednou střechou. „Máme vyčleněný prostor vedle autobusového terminálu, aby to bylo blízko nádraží,“ popisuje umístění parkovacího domu pro kola místostarosta Břeclavi Svatopluk Pěček (ANO).

Cyklistům se kola dovnitř ukládají automaticky. Čtyřiadvacet hodin denně je tak lidé mají v bezpečí. Výjimkou nejsou ani elektrokola, která stojí desítky tisíc korun. Jedno z nich má i Jarmila Jelínková z Břeclavi. Město se inspirovalo v Hradci Králové a v Přerově, kde je stejný parkovací prostor pro sto dvacet kol v provozu od konce loňského roku. Cyklisté své kolo budou ukládat za 5 korun na den. Lidé, kteří mají Inline Kartu českých drah v Břeclavi, stejně jako to je v Přerově, nebudou platit vůbec nic. Na výstavbu bude Břeclav potřebovat deset milionů korun. Stavět chce začít v příštím roce.