Dopravní podnik Ostrava (DPO) koupí od společnosti Škoda Transportation 40 tramvají dohromady za 1,9 miliardy korun. Nákup schválilo představenstvo podniku i jeho dozorčí rada. První nové tramvaje by se v Ostravě měly objevit nejpozději na podzim roku 2020.
Ostrava koupí od Škody Transportation 40 tramvají s klimatizací, wi-fi i kamerami
Velkokapacitní tramvaje pro 200 cestujících budou dlouhé 26,5 metru. Jejich úkolem bude nahradit soupravy klasických tramvají T3, které už dosluhují. „Ostrava potřebuje obnovu vozového parku i vzhledem k tomu, že spřažené soupravy se podle mého názoru projevily jako něco, co v rámci dopravy už nechceme. Tento typ tramvají nám má pomoct s jejich náhradou,“ řekl generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.
Soupravy tvořené dvěma vozy podle něj s sebou často nesou nežádoucí jevy, jako je vandalismus a obecně nedodržování přepravních podmínek, v zadních vozech se častěji stávají incidenty. Nové moderní tramvaje budou plně pokryty kamerovým systémem. Budou klimatizované, vybavené wi-fi a porty USB.
Ke Stadleru Škoda
Škoda zakázku vyhrála ve výběrovém řízení, do kterého se přihlásily celkem čtyři firmy. Škoda jako jediná splnila všechny podmínky a nabídla rovněž nejnižší cenu. Jedna tramvaj přijde na 48,75 milionu korun. Ostrava bude prvním městem v Česku i střední Evropě, kde budou tramvaje nejnovější generace ForCity Smart jezdit, budou pro Ostravu upraveny na míru.
Tramvaje DPO zaplatí prostřednictvím úvěru od města, které je zřizovatelem podniku a jehož zastupitelstvo už příslib úvěru schválilo. Ostrava už za více než miliardu korun koupila 40 nových tramvají od švýcarské společnosti Stadler. První z nich zatím jezdí ve městě ve zkušebním provozu, všechny by měly být v ulicích v polovině příštího roku.
Nejmodernější vozový park v Česku
„Připočteme-li k novým tramvajím ze Škodovky ty, které zavádíme do provozu teď od společnosti Stadler, budeme mít v Ostravě kolem roku 2021 pravděpodobně vůbec nejmladší tramvajový vozový park v zemi,“ uvedl Morys. DPO má vizi stát se nejmodernějším dopravním podnikem v zemi.
Nákup velkokapacitních tramvají souvisí i s tím, že podniku přibývá cestujících. Morys řekl, že více lidí jezdí především na páteřních linkách. V roce 2017 přepravil podnik 91,1 milionu lidí, což bylo o 2,6 milionu cestujících více než v roce 2016.