Na silnici první třídy číslo 35 mezi Vysokým Mýtem a Svitavami začaly v posledních dnech stavební práce na silnicích. V některých úsecích kvůli nim bude zavedena kyvadlová doprava. Zhruba během dvou týdnů tam silničáři provedou opravy na pěti mostech, vymění elastické mostní závěry. Informoval o tom mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.
Mezi Vysokým Mýtem a Svitavami se opravují mostní závěry. Řidiči musejí počítat s omezením
Silnice spojuje Čechy a Moravu, patří mezi velmi vytížené. Výhledově část dopravy převezme budovaná dálnice D35. „Mostní závěry minimalizují otřesy mostu i vozidel. Je to část mostu, která má nejkratší životnost. My budeme pracovat na pěti mostech, vždy na jednom z nich. Nejde to dělat v noci kvůli klimatickým podmínkám,“ vysvětlil Rýdl.
Dělníci pracují od 7:00 do 19:00. Pro výměnu mostních závěrů je potřeba dobré počasí, musí být minimálně tři dny po sobě pět až 25 stupňů Celsia a nesmí pršet.
„Pracujeme s technickými hmotami, které potřebují tyhle podmínky. Pracujeme za kyvadlového režimu, víme, že zásadním způsobem komplikujeme dopravu na silničním tahu, ale opravy nemohou počkat,“ uvedl mluvčí ŘSD.
Dopravu řídí regulovčíci
Rýdl řekl, že ideálně potrvají práce tak do začátku letních prázdnin, je však možné, že postup prací zdrží počasí. „Zorganizovali jsme práci tak, abychom pracovali maximálně dva týdny. Máme na silnici regulovčíky s vysílačkami, kteří jsou flexibilnější než semafory,“ dodal Rýdl.
Mostní dilatační závěry jsou elastické a mají menší hlučnost. Zhruba po třiceti letech fungování mostu se musejí repasovat, protože praskaly, propadaly se. Dalších padesát let by pak měly zase vydržet. „V místech, kde přechází silnice na nosnou oblast, byly poruchy. Závěry jsou zalité betonovou elastickou zálivkou, která je tichá, prokládá se čedičovým kamenivem,“ řekl mostař z pardubické pobočky ŘSD Radek Soukup.
Práce teď probíhají na mostě u Cerekvice nad Loučnou, postupně se přesunou na další čtyři mosty, celkem je potřeba repasovat dvanáct mostních závěrů. Dělníci pracují vždy na jedné straně silnice, to znamená, že jeden pruh je průjezdný kyvadlově.