Mezi Střelicemi a Rapoticemi začala sedmiměsíční vlaková výluka. Trať čeká elektrifikace a rozšíření

3 minuty
Mezi Střelicemi a Rapoticemi začala sedmiměsíční vlaková výluka. Trať čeká elektrifikace a rozšíření
Zdroj: ČT24

Cestující, kteří jezdí vlakem mezi Střelicemi na Brněnsku a Rapoticemi na Třebíčsku musí od úterka využívat náhradní autobusovou dopravu. Správa železnic (SŽ) začala s druhou fází modernizace tratě. Kromě zdvoukolejnění se trať dočká také plné elektrifikace. Omezení potrvá přes sedm měsíců.

Poslední motorový vlak, který se projel po trati z brněnského hlavního nádraží směrem do Střelic na Brněnsku, odjel v pondělí 29. dubna v jedenáct hodin večer. Od úterka na tyto spoje místo starších motorových vlaků České dráhy (ČD) ve spojení s Jihomoravským krajem nasadily nízkopodlažní a klimatizované vlaky RegioPanter. „Spoje mohou díky lepší akceleraci obsloužit při stejné jízdní době více zastávek na trati,“ uvedla mluvčí ČD Vanda Rajnochová.

První fáze modernizace této trati už je hotová, železničáři teď pokračují dál. Lidé, kteří cestují elektrickým osobním vlakem, musí ve Střelicích na Brněnsku přestoupit na náhradní autobusovou dopravu. Autobusy je dovezou až do Rapotic na Třebíčsku.

Trať už měla být dávno opravená

Jedná se o trať, která měla být modernizovaná před deseti lety, ale kvůli problémům s přípravou a soudním sporům se stavba výrazně odsunula. V závěrečné fázi se odsouvala stavba v úseku ze Střelic do Zastávky i kvůli tomu, že SŽ neměla dostatek peněz na investice.

„Co se týče rychlíků, ty jsou nahrazeny náhradní autobusovou dopravou, která odjíždí v Brně před hlavním nádražím od viaduktu a jede bez zastávky až do Náměšti nad Oslavou,“ řekl mluvčí koordinátora regionální dopravy KORDIS JMK Květoslav Havlík.

První den výluky problémy nepřinesl

První ráno ve Střelicích na Brněnsku dopadlo podle koordinátorů bez větších problémů. Komplikace mohly působit cestujícím jen drobná zpoždění. „Věřím, že to se během té výluky vyladí a jinak přestupy na vlaky a z vlaků na autobusy fungovaly,“ uvedl za KORDIS JMK Vít Kocmánek.

Na trati v Tetčicích se bude při modernizaci kromě zdvoukolejnění v září osazovat také nový most. Nahradí starou ocelovou konstrukci, která je jednokolejná. Celá modernizace bude stát více než tři miliardy korun a potrvá do 14. prosince letošního roku.

RegioPantery plánují ČD nasazovat od poloviny prosince na všechny spoje, které končí v Zastávce. Na spoje, které končí v Rapoticích či v Třebíči, bude dále nutné nasazovat motorové vlaky stejně jako na rychlíky, které jezdí přes Jihlavu a České Budějovice do Plzně.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

V chovu na Havlíčkobrodsku kvůli ptačí chřipce zlikvidují přes 30 tisíc slepic

V chovu slepic v Habrech na Havlíčkobrodsku veterináři potvrdili výskyt ptačí chřipky. Bude nutné zlikvidovat asi 35 tisíc nosnic. Je to letošní desáté ohnisko nákazy v komerčním chovu v Česku, sdělil Petr Majer ze Státní veterinární správy (SVS).
před 3 hhodinami

Dny osvobození provázela euforie, osmačtyřicátý rok byl velké zklamání, líčí pamětnice

Brněnská etnografka Alena Jeřábková prožila dětství za druhé světové války, pamatuje bombardování i osvobození Brna. Studovala v době politických procesů v padesátých letech, v srpnu 1968 s manželem zvažovali emigraci a jako pedagožka se studenty prožila i rok 1989. V otevřeném vzpomínání přibližuje dramatické okamžiky i osobní rozhodnutí, která formovala její život.
před 3 hhodinami

Cestující znovu mohou využívat stanici metra C Pankrác

Cestující pražské MHD mohou od pátečního odpoledne znovu využívat stanici linky metra C Pankrác. Zástupci vedení města a pražského dopravního podniku (DPP) ji otevřeli po téměř rok trvající rekonstrukci. První vlak ve stanici zastavil ve 14:09. Práce v částech stanice bez cestujících ještě budou pokračovat, ale již za provozu. Stanice Pankrác byla otevřena jako jedna z prvních z nynějších 61 stanic pražského metra 9. května 1974 pod názvem Mládežnická.
včeraAktualizovánovčera v 18:56

D1 je po desítkách let kompletní. U Přerova se otevřel poslední úsek

Po letech plánování, sporů a stavebních komplikací otevřelo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v pátek v poledne poslední chybějící část dálnice D1. Úsek mezi Říkovicemi a Přerovem je dlouhý 10,1 kilometru. Oproti původnímu plánu se jej podařilo zprovoznit o téměř tři měsíce dříve. Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla jde o významnou událost pro celou tuzemskou dálniční síť i veřejnost. Přínos tohoto úseku D1 pro střední Moravu považuje za zásadní.
včeraAktualizovánovčera v 15:53

Soud zrušil osvobození obžalovaných v kauze solárních elektráren Ševětín

Soud znovu zrušil osvobození pětice obžalovaných z podvodu při stavbě fotovoltaické elektrárny Ševětín. Prvoinstanční soud je přitom letos v únoru obžaloby už podruhé zprostil, protože podle něj nešlo o trestný čin. Proti tomu se ale odvolala žalobkyně, která s osvobozením nesouhlasila, sdělila ČT mluvčí Vrchního soudu v Praze Eliška Duchková. Státní zástupkyně obžalované viní z toho, že uměle zvýšili cenu výstavby elektrárny a způsobili tím škodu 96 milionů korun.
včera v 15:48

Soud zrušil Praze pokutu za loterijní vyhlášku, vše se bude znovu posuzovat

Krajský soud v Brně zrušil pokutu 2,679 milionu korun, kterou v roce 2022 vyměřil Praze Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a o rok později ji potvrdil předseda úřadu Petr Mlsna. V pátek o tom informovala mluvčí soudu Klára Belkovová. Soud zrušil rozhodnutí první i druhé instance a věc vrátil úřadu k novému posouzení.
včera v 15:11

Za letní blackout mohl souběh nesouvisejících událostí, uvedl ČEPS

Společnost ČEPS oznámila, že masivní výpadek elektřiny v Česku z letošního 4. července způsobil unikátní souběh dvou nesouvisejících událostí. Jednou byl mimo jiné pád fázového kabelu na vedení V411 kvůli chybné montáži, další pak náhlý pokles výkonu elektráren a výpadek zdrojů v severozápadních Čechách. Výpadek v létě postihl velkou část tuzemska – bez elektřiny se dočasně ocitla část Prahy a čtyři další kraje.
včeraAktualizovánovčera v 15:09

Těžbě lithia na Cínovci nestojí nic v cestě, uvádí studie

Těžbě lithia na Cínovci v Krušných horách a zpracovatelskému závodu v Prunéřově na Chomutovsku nebrání žádné technologické překážky, ukázala studie proveditelnosti. Informoval o tom mluvčí Skupiny ČEZ Roman Gazdík. O realizaci rozhodnou akcionáři Geometu, kterými jsou Severočeské doly a australská EMH. Celková investice je odhadována na více než 42 miliard korun, což by ji řadilo mezi tři největší investice do tuzemského průmyslu v posledních letech.
včera v 13:47
Načítání...