Mezi Kolínem a Kutnou Horou vykolejil nákladní vlak, provoz na trati je omezen

2 minuty
Vykolejené vagony poškodily trať
Zdroj: ČT24

Mezi Kolínem a Kutnou Horou ve čtvrtek večer vykolejily čtyři vagony nákladního vlaku, nehoda se obešla bez zranění. Vlak při nehodě poškodil trakční vedení, výhybky i pražce. Místem nehody se jezdí po jedné ze dvou kolejí sníženou rychlostí sedmdesát kilometrů v hodině. Zprovoznění druhé koleje se předpokládá o půlnoci. Příčina vykolejení vlaku zatím není známá. České dráhy zavedly mezi Kolínem a Čáslaví náhradní autobusovou dopravu, některé dálkové vlaky odklánějí přes Pardubice, vyplývá z informací na webu Českých drah (ČD). Škodu odhadla Drážní inspekce na více než 1,6 milionu korun.

Událost byla hlášena kolem 19:30. Podle policejní mluvčí Michaely Richterové se nehoda stala poblíž Hlízova na Kutnohorsku. „Máme vykolejené čtyři vozy nákladního vlaku, stalo se to při jízdě a při vykolejení vlak poškodil trakční vedení, výhybky a pražce. Zatím neznáme příčinu vykolejení, nevíme, jestli to byla technická závada nebo co to mohlo způsobit,“ sdělil  ve čtvrtek večer mluvčí Správy železnic Jan Nevola.

Na místo přijeli drážní hasiči, vyšetřovatelé i drážní inspekce. Ve 23:12 byl obnoven provoz po jedné traťové koleji sníženou rychlostí sedmdesát kilometrů v hodině. V pátek ráno musela být trať zhruba na dvacet minut zcela uzavřena kvůli stromu spadlému na trakční vedení, na dopravu to ale nemělo podle mluvčího Správy železnic téměř žádný dopad.

„Vyšetřování stále probíhá, což logicky trochu omezuje naši činnost při obnovení provozu. Příčina zatím stále není jistá, stále nevíme, co za tím bylo,“ uvedl Nevola v pátek dopoledne. Kolem poledne se na místě měli sejít experti na zabezpečovací zařízení a železniční svršek, aby zhodnotili, jak moc jsou poškozeny výhybky a jestli je možné přes ně alespoň částečně jezdit.

„Škody na trati byly odhadnuty na 1,15 milionu korun a na nákladních vozech na 473 tisíc,“ uvedla v pátek ráno Drážní inspekce. Dvojice vozů podle ní jela vykolejená přibližně čtyři kilometry.

Odklon i nahrazení autobusy

České dráhy uvedly, že osobní, spěšné a rychlíkové vlaky linky „Vysočina“ jsou v úseku Kolín - Čáslav nahrazeny autobusy. „Vlaky EC Metropolitan a railjet Vindobona jsou odkloněny na trať přes Pardubice. Vlaky nezastaví ve stanici Brno Královo pole,“ uvedl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. České dráhy žádají cestující, aby sledovali aktuální informace o provozu na této trati na webu www.cd.cz nebo v aplikaci Můj vlak v mobilním telefonu.

„Předpoklad obnovení provozu druhé traťové koleje je stanovený na půlnoc,“ dodal mluvčí Správy železnic. 

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

V chovu na Havlíčkobrodsku kvůli ptačí chřipce zlikvidují přes 30 tisíc slepic

V chovu slepic v Habrech na Havlíčkobrodsku veterináři potvrdili výskyt ptačí chřipky. Bude nutné zlikvidovat asi 35 tisíc nosnic. Je to letošní desáté ohnisko nákazy v komerčním chovu v Česku, sdělil Petr Majer ze Státní veterinární správy (SVS).
před 4 hhodinami

Dny osvobození provázela euforie, osmačtyřicátý rok byl velké zklamání, líčí pamětnice

Brněnská etnografka Alena Jeřábková prožila dětství za druhé světové války, pamatuje bombardování i osvobození Brna. Studovala v době politických procesů v padesátých letech, v srpnu 1968 s manželem zvažovali emigraci a jako pedagožka se studenty prožila i rok 1989. V otevřeném vzpomínání přibližuje dramatické okamžiky i osobní rozhodnutí, která formovala její život.
před 5 hhodinami

Cestující znovu mohou využívat stanici metra C Pankrác

Cestující pražské MHD mohou od pátečního odpoledne znovu využívat stanici linky metra C Pankrác. Zástupci vedení města a pražského dopravního podniku (DPP) ji otevřeli po téměř rok trvající rekonstrukci. První vlak ve stanici zastavil ve 14:09. Práce v částech stanice bez cestujících ještě budou pokračovat, ale již za provozu. Stanice Pankrác byla otevřena jako jedna z prvních z nynějších 61 stanic pražského metra 9. května 1974 pod názvem Mládežnická.
včeraAktualizovánovčera v 18:56

D1 je po desítkách let kompletní. U Přerova se otevřel poslední úsek

Po letech plánování, sporů a stavebních komplikací otevřelo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v pátek v poledne poslední chybějící část dálnice D1. Úsek mezi Říkovicemi a Přerovem je dlouhý 10,1 kilometru. Oproti původnímu plánu se jej podařilo zprovoznit o téměř tři měsíce dříve. Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla jde o významnou událost pro celou tuzemskou dálniční síť i veřejnost. Přínos tohoto úseku D1 pro střední Moravu považuje za zásadní.
včeraAktualizovánovčera v 15:53

Soud zrušil osvobození obžalovaných v kauze solárních elektráren Ševětín

Soud znovu zrušil osvobození pětice obžalovaných z podvodu při stavbě fotovoltaické elektrárny Ševětín. Prvoinstanční soud je přitom letos v únoru obžaloby už podruhé zprostil, protože podle něj nešlo o trestný čin. Proti tomu se ale odvolala žalobkyně, která s osvobozením nesouhlasila, sdělila ČT mluvčí Vrchního soudu v Praze Eliška Duchková. Státní zástupkyně obžalované viní z toho, že uměle zvýšili cenu výstavby elektrárny a způsobili tím škodu 96 milionů korun.
včera v 15:48

Soud zrušil Praze pokutu za loterijní vyhlášku, vše se bude znovu posuzovat

Krajský soud v Brně zrušil pokutu 2,679 milionu korun, kterou v roce 2022 vyměřil Praze Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a o rok později ji potvrdil předseda úřadu Petr Mlsna. V pátek o tom informovala mluvčí soudu Klára Belkovová. Soud zrušil rozhodnutí první i druhé instance a věc vrátil úřadu k novému posouzení.
včera v 15:11

Za letní blackout mohl souběh nesouvisejících událostí, uvedl ČEPS

Společnost ČEPS oznámila, že masivní výpadek elektřiny v Česku z letošního 4. července způsobil unikátní souběh dvou nesouvisejících událostí. Jednou byl mimo jiné pád fázového kabelu na vedení V411 kvůli chybné montáži, další pak náhlý pokles výkonu elektráren a výpadek zdrojů v severozápadních Čechách. Výpadek v létě postihl velkou část tuzemska – bez elektřiny se dočasně ocitla část Prahy a čtyři další kraje.
včeraAktualizovánovčera v 15:09

Těžbě lithia na Cínovci nestojí nic v cestě, uvádí studie

Těžbě lithia na Cínovci v Krušných horách a zpracovatelskému závodu v Prunéřově na Chomutovsku nebrání žádné technologické překážky, ukázala studie proveditelnosti. Informoval o tom mluvčí Skupiny ČEZ Roman Gazdík. O realizaci rozhodnou akcionáři Geometu, kterými jsou Severočeské doly a australská EMH. Celková investice je odhadována na více než 42 miliard korun, což by ji řadilo mezi tři největší investice do tuzemského průmyslu v posledních letech.
včera v 13:47
Načítání...