Pražský dopravní podnik (DPP) nasadil do provozu devět nových autobusů turecké výroby, a to s více než čtyřměsíčním zpožděním od jejich dodání. Zakázku na celkem patnáct vozů musel totiž u výrobce reklamovat, například kvůli nefunkčním dveřím. Postupně bude v Praze jezdit celkem jednačtyřicet těchto kloubových autobusů.
V Praze vyjely do provozu nové autobusy. Kvůli závadám od výrobce ale se zpožděním
Na lince 125 ze Skalky na Smíchov jezdí nejnovější přírůstek do vozového parku. Novými autobusy se mohou cestující projet po více než čtyřech měsících od jejich dodání do Česka. Dřívější nasazení znemožnily závady, například špatné otevírání dveří.
„Proběhly tam reklamace a po úpravách od dodavatelské firmy jsme autobusy mohli nasadit do provozu,“ řekl vedoucí jednotky provozu autobusů pražského dopravního podniku Jan Barchánek.
Podnik obmění ročně sto autobusů. Kvůli legislativě se zaměřuje i na nižší emise. „Musíme samozřejmě kombinovat obnovu i s dalšími druhy dopravních prostředků i dalšími druhy autobusů,“ doplnil Barchánek.
Dopravní podnik proto nakoupil autobusy na elektrický pohon, i na nich se podílela firma z Turecka. Ani těmto vozům se od počátku nevyhnuly problémy. Podle Barchánka však nejde o nic výjimečného. „Řešíme je téměř s každým výrobcem, zejména pokud je to nová série vozidel,“ popsal.
Trolejbusové linky
Vyhovět emisním normám chce podnik také zavedením trolejbusových linek. Momentálně pracuje na dvou. Linka 58 nahradí autobusy mezi Palmovkou a Miškovicemi. „Trať vlastně funguje, byť tedy z důvodu velkého prodlení na straně vozidel zatím jen symbolickým provozem. Ale věřím, že na podzim letošního roku už se trolejbusy rozjedou,“ uvedl projektový manažer DPP Michal Andělek.
S výstavbou trolejbusové linky mezi nádražím Veleslavín a pražským letištěm začal dopravní podnik v loňském roce. Dokončit by ji měl příští rok, a to na přelomu února a března.