Pražský dopravní podnik musí znovu rozhodnout o námitkách, které má společnost Eurovia CS k tendru na stavbu první části metra D. Nařídil mu to Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Rozhodnutí zatím není pravomocné, lze proti němu podat rozklad. Znovu se tak odkládá uzavření smlouvy na výstavbu prvního úseku metra D s vítězem tendru. DPP uvedl, že rozhodnutí zkoumá a nechá jej posoudit právníky. Podle mluvčího Daniela Šabíka nemá rozhodnutí na stavbu metra nyní vliv.
Pražský dopravní podnik musí řešit námitky k metru D, rozhodl antimonopolní úřad
„Úřad dospěl k závěru, že zadavatel porušil zákon o zadávání veřejných zakázek, když se v odůvodnění rozhodnutí o námitkách stěžovatele podrobně a srozumitelně nevyjádřil ke všem skutečnostem v těchto námitkách uvedeným,“ konstatuje mluvčí antimonopolního úřadu Martin Švanda. Vzhledem k tomu, že DPP porušil zákon při vypořádávání námitek, úřad se celkovým nastavením tendru a jeho podmínek nezabýval.
Úřad už v červenci zakázal dopravnímu podniku předběžným opatřením uzavřít s vítězem tendru smlouvu, dokud řízení u ÚOHS neskončí. To se teď stane buď v důsledku uplynutí lhůty pro rozklad, nebo při podání rozkladu až vydáním rozhodnutí druhého stupně.
Pokud žádná ze stran rozklad nepodá, začnou běžet zákonné lhůty na vypořádání námitek k tendru a následné lhůty pro podání podnětu k ÚOHS. Ani v této době nebude DPP moci smlouvu s vybraným uchazečem podepsat. Podpis kontraktu se tak posune i o týdny.
Přípravy pokračují, rozhodnutí nemá vliv, tvrdí DPP
„Rozhodnutí jsme obdrželi včera (čtvrtek) večer, v tuto chvíli jej analyzujeme a zkoumá jej i externí advokátní kancelář, která tuto veřejnou zakázku po právní a procesní stránce pro DPP připravovala a za její formální správnost a soulad s legislativou ČR nese plnou odpovědnost. V této chvíli nebudeme předjímat, jaké další konkrétní právní kroky v této záležitosti podnikneme. ÚOHS ve svém rozhodnutí zakázku nezrušil, ale stanovil nápravné kroky, kterým se budeme po jejich právní analýze věnovat, “ komentuje Šabík.
„V každém případě ani toto rozhodnutí ÚOHS nemá v tuto chvíli žádný vliv na probíhající proces stavebního řízení na stavbu metra D v úseku Pankrác D – Nové Dvory. V přípravách metra D pokračujeme podle aktuálního harmonogramu,“ dodává.
Zakázku na výstavbu prvního úseku metra D z Pankráce na Olbrachtovu, jejíž hodnota přesahuje deset miliard korun, vyhlásil pražský dopravní podnik. Nabídky mohli zájemci podávat do konce dubna, dopravní podnik lhůtu kvůli vyhlášení nouzového stavu prodloužil. Stavba měla podle původních odhadů začít v posledním čtvrtletí letošního roku, celkem by měla trvat 7,5 roku.
Nová linka metra má spojit Písnici a náměstí Míru. V první fázi vznikne trasa mezi stanicemi Pankrác, Nové Dvory a Depo Písnice, budou na ní jezdit vlaky bez řidiče. Náklady se odhadují na 57 miliard korun.