Zastupitelé Havlíčkova Brodu vybrali variantu vedení jihozápadního obchvatu města. Zhruba čtyřkilometrová trasa má propojit výpadovky na Humpolec a na Jihlavu. Radnice vybírala ze čtyř možných variant. Nakonec zvolila tu nejdražší, se kterou nejdříve nesouhlasilo ani Ředitelství silnic a dálnic, jež má obchvat stavět.
Havlíčkův Brod rozhodl o jihozápadním obchvatu. Má propojit výpadovky na Humpolec a na Jihlavu
Havlíčkovým Brodem denně projede na dvacet tisíc vozidel. Obchvat proto potřebuje. Jeho jihovýchodní segment se už staví. Nyní radnice řešila, kudy povede ten jihozápadní, který má propojit výpadovky na Humpolec a na Jihlavu. Ve hře byly čtyři varianty.
První varianta by končila před vsí Šmolovy kruhovým objezdem, vesnicí by se projíždělo dál. V minulosti se tam stalo už i několik vážných dopravních nehod, a tak se někteří místní nechtěli smířit s tím, že by obchvat osadu neobkroužil.
„Varianty číslo dvě a tři jsou vlastně stejné, akorát že jedna je o trošku dál. Ty by obkroužily zadní část Lipky a vyvedly na Michalovickém kopci,“ popsal zastupitel šmolovského osadního výboru Jan Bezouška. Proti tomu ale vystoupili zase lidé z Lipky. Báli se výkupu pozemků i nadměrného hluku.
Vznikla proto čtvrtá varianta. Tu nyní zastupitelé Havlíčkova Brodu vybrali jako nejvhodnější. „Tato trasa tedy vede mezi obcemi Šmolovy a Michalovice. Byla posuzována z hlediska životního prostředí, z hlediska hygieny, z hlediska dopravního řešení, ale i z hlediska dopadů na rezidenty,“ řekla mluvčí Havlíčkova Brodu Alena Doležalová.
„Rozhodnutí Havlíčkova Brodu bereme vážně. To, že tato varianta vychází nejméně výhodně ekonomicky, se pokusíme – společně s městem – ještě nějak upravit,“ reagoval mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Jednat bude muset město ještě také s dotčenými obcemi, přes jejichž katastry má obchvat vést a které s ním zatím nesouhlasí.