Dálniční přivaděč v Ostravě-Přívoze nespadne dalších sto let, slibuje ŘSD

Na dálnici D1 v Ostravě-Přívoze mohou řidiči opět najíždět bez obav a omezení. Skončila oprava mostů, které byly podle Ředitelství silnic a dálnic po čtyřech letech provozu v tak špatném stavu, že hrozilo i jejich zřícení. Nyní by měly vydržet sto let. Opravu zatím zaplatil stát, silničáři ale chtějí náklady vymáhat od dodavatele stavby společnosti Eurovia.

Loni prohlásilo Ředitelství silnic a dálnic stav mostů, kterými se najíždí na dálnici v Ostravě-Přívoze, po kontrolách za havarijní. Nakonec silničáři provoz na nájezdu na dálnici postupně omezovali a v květnu zcela uzavřeli. Hrozilo prý i zřícení konstrukcí. Nyní je ale oprava hotová, mosty by již měly být bezpečné.

Omezení, která přišla s uzavírkou mostů, měla velký dopad na dopravu v Ostravě i jejím okolí. Nastala v době, kdy probíhaly opravy řady dalších silnic. Otevření dálničního přivaděče by proto mělo situaci výrazně zlepšit. „Jsem velice rád, že se dostáváme zpátky do normálního stavu. Víme, že zejména lidé směřující od Opavy, od Hlučína, z celého Hlučínska mají velký problém dostat se do Ostravy, jsou zde kolony,“ podotkl náměstek moravskoslezského hejtmana Daniel Havlík (ČSSD).

Na mostech se muselo udělat vybrání přechodových oblastí, stabilizace opěr – to znamená byly doplněny piloty a dobetonovány k původním opěrám. Dále byla vyměněna ložiska, mostní závěry, které mají oproti původním větší kapacitu.
Jiří Hlavatý
ŘSD
Po mostech se opět jezdí (zdroj: ČT24)

Oprava stála 48 milionů korun. Většinu z nich zaplatilo Ředitelství silnic a dálnic, dodavatel stavby Eurovia uznal pouze část závad. Stát od něj ale chce vymáhat veškeré náklady. Obě strany tvrdí, že situaci způsobila ta druhá.

Stavitel mostů Eurovia tvrdí, že za stav konstrukcí mohou silničáři, kteří se o ně nestarali. Za hlavní příčinu ale dodavatel označil nařízenou technologii studeného odvalu. Silničáři ale odmítají, že by ji zvolili, Eurovia naopak podle ŘSD zvolenou technologii nedodržela.

Mluvčí ŘSD Jan Rýdl ale uvedl, že mostní konstrukce jsou projektovány na životnost až sto let. „Jde o to, aby klíčové prvky nemusely být opravovány minimálně v horizontu několika
desetiletí,“ podotkl.