Bývalý primátor Pardubic Martin Charvát se vzdal všech funkcí ve městě a jeho organizacích

Bývalý primátor Pardubic Martin Charvát (dříve ANO), který je ve vazbě pro podezření z manipulace s veřejnými zakázkami města, se vzdal všech funkcí ve městě a v městských organizacích. Státní zástupkyně v případu obvinila devatenáct lidí a dvě firmy z ovlivňování zakázek Pardubic a městských firem, tři lidé včetně Charváta jsou ve vazbě. Předsednictvo ANO Charváta a dalšího obviněného Michala Drenka v souvislosti s kauzou ve středu vyloučilo z hnutí.

Martin Charvát byl zastupitelem a neuvolněným radním Pardubic, členem představenstva Rozvojového fondu Pardubice, šéfem a místopředsedou představenstva společnosti Vodovody a kanalizace Pardubice. Je rovněž členem správní rady Institutu pro udržitelný rozvoj měst a obcí, členem dozorčí rady Nadačního fondu Naše nemocnice a předsedou správní rady nadačního fondu Pardubická filantropie.

Na všechny funkce Charvát rezignoval. „Chce pomoci svému městu a zejména jeho vedení,“ uvedl po jednání zastupitelského klubu hnutí ANO jeho předseda Jiří Rejda. „Celý klub se dále shodl na tom, že by všichni obvinění v současné kauze měli skončit ve svých funkcích. O dalších krocích budeme jednat se svými koaličními partnery,“ dodal Rejda.

Soud poslal do vazby také předsedu Krajské hospodářské komory Jozefa Koprivňanského a bývalou náměstkyni primátora a členku dozorčí rady Rozvojového fondu Pardubice Helenu Dvořáčkovou. Ta je nyní zastupitelkou za SPD, dříve za ANO. Podle informací ČTK policie kromě nich obvinila například i současného šéfa Rozvojového fondu Pardubice a zastupitele první městské části Michala Drenka (dříve ANO), místopředsedu představenstva Služeb města Pardubic Aleše Kopeckého nebo předsedu představenstva fondu Pavla Nevečeřala.

Mezi obviněnými jsou také bývalý vedoucí odboru majetku a investic magistrátu Jaroslav Hruška, jeho nástupce ve funkci Petr Škoda, který již v úřadu nepracuje, a referent odboru majetku a investic pardubického magistrátu Petr Hušek. Další obvinění jsou zástupci stavebních firem. Z právnických osob byly obviněny společnosti SBF Pardubice a KTS Integra Pardubice. 

Město zahajuje audit

Současný primátor Jan Nadrchal (ANO) v reakci na kauzu zadal audit dvou odborů úřadu. Pardubice také revidují směrnici pro zadávání veřejných zakázek a posílí kontrolní mechanismy na magistrátu. Projedná to mimořádná rada v pondělí.

Dozorčí rady společností Rozvojový fond Pardubice a Služeb města Pardubic byly vyzvány k provedení mimořádných kontrol. Koalice se také shodla na potřebě revize struktury celého úřadu i fungování jednotlivých útvarů. 

„Koalice se shodla na nutnosti razantního řešení personálních otázek u všech obviněných osob v komisích rady města a dotčených akciových společnostech. Konkrétní řešení budou představena na pondělní mimořádné radě města,“ řekl Nadrchal.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Firma odváží 70 tun nelegálního odpadu z Brna zpět do Německa

Najatá firma začala z nelegální skládky v brněnských Horních Heršpicích odvážet část odpadu zpět do Německa. Půjde o 35 tun karbonového prachu, který je naložený ve velkoobjemových vacích. Ve čtvrtek odjely dva kamiony, bude se pokračovat v pátek, kdy by měly další dva kamiony odvézt zbylou část z uvedených 35 tun. Větší část uloženého odpadu, asi 282 tun, v Horních Heršpicích zatím zůstane, řekla mluvčí České inspekce životního prostředí (ČIŽP) Miriam Loužecká.
před 51 mminutami

Na Orlickoústecku se srazil vlak s nákladním autem

V Hrušové na Orlickoústecku se ve čtvrtek ráno srazil osobní vlak s nákladním automobilem, zranění jsou čtyři lidé, z toho tři ve vlaku, řekla mluvčí hasičů z Pardubického kraje Lucie Pipiš. Zraněného řidiče z kamionu přepravil vrtulník do Fakultní nemocnice v Hradci Králové. Po 13:00 byl provoz obnoven bez omezení.
09:52Aktualizovánopřed 3 hhodinami

Na Svitavsku se otevřel nový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce

Na Svitavsku se otevřel téměř dvanáctikilometrový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce. Na ostatní dálniční části nenavazuje, protože jsou rozestavěné nebo se připravují. Stavba trvala od května 2023 a stála skoro tři miliardy korun. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Radka Mátla i tak pojme část tranzitní dopravy. Výhodou je, že řidiči na něm nemusí zatím mít dálniční známku.
před 4 hhodinami

Provoz na D1 na Vysočině byl po hromadné nehodě plně obnoven

Provoz na dálnici D1 na Vysočině ve směru na Brno na stém kilometru zastavila ve čtvrtek před 8:30 asi na hodinu a půl hromadná dopravní nehoda devíti osobních aut, nákladního auta a dodávkového auta s přívěsem. Od desáté hodiny bylo místo průjezdné jedním pruhem, před půl dvanáctou už byl provoz plně obnoven. Mluvčí záchranné služby Kraje Vysočina Petr Janáček sdělil, že se lehce zranilo šest osob. Tři z nich byly podle policie převezeny do nemocnice.
09:18Aktualizovánopřed 5 hhodinami

Brněnský Drákula má rád nejen krev, ale i vtipy

Městské divadlo Brno uvedlo v české premiéře komedii Drákula. Původní dílo od amerických autorů přepracoval režisér Stanislav Slovák tak, aby odkazovalo na aktuální společenské dění.
před 7 hhodinami

Místo vězeňských cel byty. Žatec je chce nabídnout i vojákům

V Žatci začala přestavba někdejší věznice na bytový dům. Město v něm chce nabídnout nové bydlení lidem z potřebných profesí, tedy učitelům, zdravotníkům i vojákům. Právě v Žatci sídlí elitní 4. brigáda rychlého nasazení. V armádě bylo na začátku letošního roku zhruba 24 tisíc profesionálních vojáků. Podle připravované nové koncepce by se do pěti let měl jejich počet zvýšit na více než 37 tisíc. Přilákat by je měly i benefity, jako je náborový příspěvek, dostupná zdravotní péče nebo dětské tábory.
před 9 hhodinami

Obce tlačí vyšší daní vlastníky k péči o chátrající nemovitosti

Některé obce se snaží působit na majitele objektů, které zatěžují společný prostor, zvýšením daně z nemovitostí. Cílem bylo přimět je k lepší péči o zanedbané budovy. S rozdílnými výsledky to zkusili v Kroměříži, ve Znojmě či v Žatci.
před 10 hhodinami

Trať mezi Berounem a Karlštejnem se dočkala modernizace

Na trati mezi Berounem a Karlštejnem skončila modernizace části koridoru z Prahy do Plzně. Práce na zhruba desetikilometrovém úseku trvaly přibližně dva roky a stály bezmála tři miliardy korun. Jezdilo se zde jen po jedné koleji a omezenou rychlostí. Stavbaři kompletně vyměnili železniční spodek i svršek, zmodernizovali nedaleký přejezd i nástupiště na zastávce Srbsko. Nároky se přitom ukázaly vyšší, než se zdálo podle projektu. Většina hlučných prací přitom probíhala v noci, což představovalo zátěž pro místní obyvatele. Navzdory komplikacím se rekonstrukci podařilo dokončit o osm měsíců dřív. Až zde bude v příštím roce uveden do provozu zabezpečovací systém ETCS, dočkají se cestující ve zmodernizovaném úseku rychlosti až kolem 140 kilometrů za hodinu.
před 20 hhodinami
Načítání...