Toyota svolává více než dva miliony hybridů kvůli poruše, která může vést k zastavení vozidla

Jan Blažek ze serveru Autoblogger k případu Toyota (zdroj: ČT24)

Japonská automobilka Toyota Motor svolává doma i v zahraničí ke kontrole 2,43 milionu benzinových hybridních vozidel kvůli problémům s hybridním systémem, které zvyšují riziko havárie. Jedná se o modely Prius a Auris vyrobené mezi říjnem 2008 a listopadem 2014, uvedla agentura Reuters. Oba tyto modely se prodávají i v Česku.

Problémy se týkají 1,25 milionu vozů prodaných v Japonsku, 830 tisíc v Severní Americe a 290 tisíc v Evropě. Mohou být „ovlivněny“ i automobily prodané v dalších regionech, Číně či Africe. 

Přesný počet vozů, kterých se situace týká v Česku, v tuto chvíli zjišťujeme, uvedla pro web ČT24 Jitka Jechová, PR manažerka společnosti Toyota Central Europe - Czech. Dodala, že firma bude majitele vozů postupně kontaktovat a pozve je na bezplatnou servisní kontrolu. Zákazníci, kteří si nejsou jistí, zda se jich kontrola týká, mohou kontaktovat svého dealera, kterému stačí pro více informací nahlásit VIN vozu. 

V Česku se zatím prodalo dva tisíce vozů Auris hybrid a čtyři sta vozů Prius. 

Majitelé se nemají čeho bát, nemáme hlášen žádný případ, kdy by došlo k problému nebo dokonce ohrožení zdraví.
Jitka Jechová
PR manažerka firmy Toyota Central Europe - Czech

Japonská automobilka v prohlášení uvedla, že jde o ojedinělou situaci, která může vést k poruše – vozidlo se nepřepne do režimu bezpečné jízdy, ztratí výkon a zastaví. Posilovače řízení a brzd stále fungují, ale zastavení ve vysoké rychlosti zvyšuje riziko havárie, doplnila agentura AP. 

Toyota sdělila, že má zprávy o třech incidentech, ke kterým došlo v této souvislosti v Japonsku na konci září. Nevedly k žádným haváriím. Nechtěla komentovat události mimo Japonsko s tím, že nemá dostatek informací.

Situaci by měla napravit změna v softwaru. 

Minulý měsíc automobilka oznámila, že plánuje svolat ke kontrole po celém světě zhruba 1,03 milionu hybridních vozů Prius a C-HR vyrobených v letech 2015 až 2018. Jako důvod uvedla možný problém u kabelového svazku v motoru, který může způsobit požár.