Škoda Auto loni zvýšila provozní zisk, Volkswagenu naopak klesl

Automobilka Škoda Auto v loňském roce zvýšila provozní zisk na 2,3 miliardy eur (57,5 miliardy korun) z 1,77 miliardy eur (44,3 miliardy korun) předloni, uvedl v aktuální výsledkové zprávě mateřský koncern Volkswagen. Tomu naopak loni provozní zisk klesl o patnáct procent na 19,1 miliardy eur (asi 474 miliard korun). Čistý zisk koncernu se propadl o 30,6 procenta na 12,39 miliardy eur (310 miliard korun).

Tržby Škody Auto se loni zvýšily na 27,8 miliardy eur (695,4 miliardy korun) z 26,5 miliardy eur o rok dříve. Nejprodávanějším vozem loni zůstala Octavia, zájem byl také o modelové řady Fabia, Kamiq, Karoq a Kodiaq. Na vysoké úrovni zůstala také poptávka po modelu elektromobilu Enyaq, sdělila automobilka.

Koncern už dříve oznámil, že celosvětový odbyt Škody Auto se v loňském roce zvýšil o 6,9 procenta na 926 600 vozů.

Škoda Auto zaměstnává zhruba 37 tisíc lidí a v tuzemsku provozuje tři výrobní závody. Má ale produkční kapacity také v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství.

Předseda představenstva Škody Auto Klaus Zellmer v únoru německému týdeníku Automobilwoche řekl, že společnost plánuje do roku 2028 snížit počet nepřímých pracovníků o patnáct procent s využitím přirozené demografické fluktuace. Snižování se podle něj netýká přímých zaměstnanců ve výrobě.

Zvýšení fixních nákladů Volkswagenu

Volkswagen uvedl, že za nižším provozním ziskem stojí nárůst fixních nákladů. Výsledek zahrnuje také náklady na restrukturalizaci ve výši 2,6 miliardy eur (asi 65 miliard korun).

Obrat koncernu se naopak o necelé procento zvýšil a dosáhl 324,7 miliardy eur (přibližně 8,1 bilionu korun). V letošním roce plánuje skupina zvýšit tržby o pět procent. Dividenda se sníží o třicet procent na 6,36 eura na akcii (necelých 159 korun). Je to výraznější snížení, než se očekávalo, upozornila agentura DPA.

Vedení společnosti se loni dostalo do sporu s německými odboráři o podobu úsporných opatření. Podle odborů IG Metall se na konci roku podařilo najít kompromis, na jehož základě nebudou v zemi uzavřeny žádné továrny a do konce roku 2030 se nebude ani propouštět z organizačních důvodů. Koncern přesto hodlá v příštích šesti letech zrušit v Německu přes 35 tisíc pracovních míst.

Načítání...