Telekomunikační firma O2 loni zvýšila čistý zisk o čtyři procenta na 5,3 miliardy korun. Konsolidované výnosy vzrostly o 0,4 procenta na 37,5 miliardy korun. Společnost to uvedla v tiskové zprávě. Mezi hlavní růstové oblasti firmy se řadí její televizní služba O2 TV a mobilní data.
O2 zvýšila zisk na 5,3 miliardy. Rostla hlavně v oblasti televize a mobilních dat
Představenstvo O2 plánuje navrhnout na valné hromadě návrh na výplatu dividendy za rok 2016 ve výši 17 korun na akcii. To představuje 98 procent čistého nekonsolidovaného zisku, což je v souladu se záměrem vyplatit 90 procent až 110 procent profitu. Kromě toho plánuje navrhnout rozdělení části emisního ážia ve výši čtyři koruny na akcii.
„Telekomunikační trh je nadále velmi konkurenční, navíc od května se v našich finančních výsledcích negativně projevuje dopad nové regulace roamingu. Přesto se nám podařilo již druhým rokem po oddělení infrastruktury udržet výnosy na úrovni předchozího roku a zvýšit čistý zisk. Hlavními růstovými oblastmi zůstávají O2 TV a mobilní data,“ uvedl generální ředitel Tomáš Budník. Budoucí negativní vliv regulace roamingu plánuje O2 částečně kompenzovat novými službami v oblasti pojištění a elektronické evidence tržeb.
Výnosy v segmentu pevných linek poklesly méně než v minulosti, o 0,9 procenta na 11,56 miliardy korun, zejména díky pokračujícímu růstu výnosů z O2 TV a vyšším výnosům z ICT služeb. Výnosy mobilního segmentu vzrostly mírně o 0,6 procenta na 19,34 miliardy korun. Pokles hlasových a SMS výnosů z důvodu regulace roamingu a nižších cen v segmentu firemních zákazníků a veřejné správy kvůli předjednání smluv a výběrovým řízením byl více než kompenzován nárůstem výnosů z mobilních dat a z prodeje zařízení.
Celkový počet mobilních zákazníků se loni meziročně zvýšil o jedno procento na 4,94 milionu. Počet zákazníků smluvních služeb se zvýšil o čtyři procenta na 3,36 milionu.
Datový provoz vzrostl o 80 procent
V roce 2016 pokračovalo O2 prostřednictvím společnosti CETIN v rozšiřování pokrytí a zvyšování kapacity a rychlosti mobilní 4G LTE sítě. Na konci roku 2016 tak pokrytí populace dosáhlo 99 procent. Díky rozvoji vysokorychlostní mobilní sítě a nabídce tarifů s navýšeným množstvím dat vzrostl meziročně datový provoz o téměř 80 procent.
Zatímco průměrná spotřeba mobilních dat na zákazníka O2 za poslední tři roky vzrostla 4,5krát, průměrná útrata za mobilní služby klesla za stejné období o 11 procent. Jednotková cena za 1 GB pro zákazníka tak poklesla o 80 procent.
Počet zákazníků služby O2 TV se zvýšil proti roku 2015 o šest procent na 221 tisíc. Počet internetových přípojek klesl o tři procenta na 769 tisíc.
Počet mobilních zákazníků na Slovensku vzrostl meziročně o pět procent na 1,89 milionu. Na Slovensku dosáhly celkové výnosy 6,79 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 1,6 procenta.
„Abychom i v budoucnu reagovali na vzrůstající potřeby našich zákazníků, zvýšili jsme v roce 2016 investice meziročně o třetinu. Za poslední tři roky jsme jen v České republice vynaložili na rozvoj a provoz mobilní sítě zhruba 23 miliard korun přímých nákladů, z čehož téměř 5,5 miliardy bylo příjmem do státního rozpočtu,“ dodal Budník.
Majoritním vlastníkem O2 je s více než 80 procenty investiční skupina PPF. Ta vlastní i majitele sítí CETIN, který se od O2 oddělil v roce 2015.