Vykolejení lokomotivy a dvou cisteren nákladního vlaku v říjnu 2022 na koridoru u Poříčan na Nymbursku zavinil podle závěrečné zprávy Drážní inspekce (DI) strojvedoucí, projel návěsti Stůj. Škoda dosáhla téměř 33 milionů korun, prvotní odhady z místa uváděly čtyři miliony korun. Při nehodě se zranil strojvedoucí, který vlak řídil a jeho kolega ve výcviku. Trať byla téměř dva dny neprůjezdná.
Železniční nehodu u Poříčan zavinil strojvedoucí, uvedla Drážní inspekce
Nákladní vlak havaroval 10. října 2022 vpodvečer. Mimo koleje se dostala lokomotiva a dvě cisterny převážející toxický benzen, který přečerpali hasiči do náhradních cisteren. Poté následovalo vyprošťování vlaku. Celkem bylo na místě šestnáct cisteren, chemikálie neunikly. Částečně byl provoz obnoven 12. října, kompletní oprava trati trvala do 15. října.
„Bezprostřední příčinou mimořádné události bylo nerespektování návěsti Stůj hlavního odjezdového návěstidla L4 strojvedoucím vlaku Pn 55098 z důvodu mylného vnímání předchozí návěsti hlavního vjezdového návěstidla 2L a nezastavení vlaku před návěstidlem L4 zakazujícím jízdu,“ uvedla inspekce ve zprávě.
V ní také uvádí, že strojvedoucí, který funkci vykonával patnáct let, měl před směnou volno 72 hodin a měl dostatečnou znalost traťových poměrů. Drážní inspekce konstatuje, že přispívající faktor ani systémová příčina nebyly zjištěny.
V dokumentu mimo jiné inspekce do budoucna doporučuje také přijetí opatření, které zajistí, aby vlastníci a provozovatelé drah v maximální možné míře rozšiřovali traťovou část systému ETCS (jednotný celoevropský zabezpečovací systém).
Podle zprávy také vydal několik doporučení Drážní úřad, například ohledně umístění návěstidel či vybudování opakovacích předvěstí.