Na vytíženém úseku dálnice D1 u Mirošovic začíná celosezonní omezení. V pátek dopoledne začali dělníci připravovat dopravní značení, samotné práce na dálnici začnou po víkendu. Ředitelství silnic a dálnic nechá opravit vozovku mezi Všechromy a Mirošovicemi. Je to poslední úsek šestipruhové středočeské části D1, která ještě na rekonstrukci čeká. Práce budou trvat pravděpodobně do listopadu.
Začíná omezení na dálnici D1 u Mirošovic, pětikilometrový úsek se bude opravovat až do podzimu
Při instalaci dopravního značení musí řidiči počítat s výraznými omezeními. Místo tří pruhů v každém směru zbudou jen dva, chvílemi jen jeden. „Jde o první fázi opatření. Dopravní režim jízdy se v opravovaném úseku bude s postupem prací měnit,“ uvedla mluvčí stavební společnosti Eurovia Iveta Štočková.
V pátek dělníci mění značení ve směru na Prahu, v sobotu by mělo být hotové a začne se měnit i ve směru na Brno. Podle Ředitelství silnic a dálnic se bude instalovat i v nočních hodinách, aby bylo vše hotovo v neděli brzy odpoledne před dopravní špičkou.
Poté budou na dálnici D1 mezi 15. a 21. kilometrem v každém směru opět tři jízdní pruhy, ale rychlostní limit se sníží na 80 kilometrů za hodinu. Rekonstrukce tedy dá vzpomenout na velkou modernizaci D1, která se ale týkala až úseků od Mirošovic směrem k Brnu.
Nynější rekonstrukce je rozvržena do více etap a zabere celou stavební sezonu, předpoklad je, že skončí v listopadu. První etapa je plánována do 17. března, stavbaři budou pracovat v okolí dálničního mostu, pod kterým vede silnice spojující Strančice a Kunice. Na jaře bude asi dva týdny uzavřen sjezd z dálnice ve směru od Brna na silnici I/3.
Na závěr prací bude vozovka vybavena meteorologickými čidly a dělníci vymění kamery pro dohled nad provozem a instalují nové vodorovné a svislé dopravní značení. Konec oprav se předpokládá v listopadu. Náklady na opravu úseku činí 388 milionů korun bez daně.
Dálniční úsek mezi Všechromy a Mirošovicemi je posledním na šestipruhové části dálnice u Prahy, který ještě neprošel rekonstrukcí. Práce na středočeském šestipruhu D1, který získal dosavadní podobu převážně mezi lety 1996 a 1999, zahájilo Ředitelství silnic a dálnic před devíti lety. Nejintenzivněji se pracovalo v období 2018 až 2020, poslední dva roky ale práce utichly.
Loni, v sezoně následující po dokončení velké modernizace, která se týkala úseků od Mirošovic po jihomoravskou Kývalku, byl na D1 nebývalý klid, letos ale mají silničáři naplánovaných několik velkých staveb. Kromě rekonstrukce mezi 15. a 21. kilometrem, která právě začíná, chystá i rozšíření úseků u Brna ze čtyř na šest pruhů. V lednu začaly přípravné práce v okolí, na jaře by se mělo začít pracovat již i na samotné dálnici, a to mezi sjezdy na vídeňskou silnici I/52 a bratislavskou dálnici D2.