Sněmovní strany plánují za kampaň ke krajským volbám utratit 270 milionů

Události: Výdaje na kampaň (zdroj: ČT24)

Sněmovní strany a hnutí plánují utratit za kampaň ke krajským volbám 270 milionů korun. Největší částku si vyčlenilo hnutí ANO a ODS. Masivněji oslovovat voliče politická uskupení chtějí až po prázdninách.

Strany a hnutí se letos snaží oslovit více voličů než v posledních krajských volbách. Opoziční ANO a vládní ODS se chtějí ve výdajích na kampaň pohybovat na horní hranici toho, co umožňuje zákon – tedy maximálně sedm milionů na kraj.

„Hlavně jezdíme mezi lidi. A to je to nejdůležitější, protože slyšíme věci, které je zajímají. Samozřejmě nějaká kampaň pojede i ve formě, na kterou jsme zvyklí,“ uvedl poslanec hnutí ANO Tomáš Helebrant.

„Chystají znovu letní kina, vydají se za voliči do jednotlivých míst, pozvou je také na společné grilování kandidátů a grilování s kandidáty,“ popsal ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

Kontaktní kampaň i sociální sítě

Hnutí STAN vyčlenilo na přesvědčování voličů zhruba dvacet milionů, stejně jako SPD. Lidovci se chtějí pohybovat mezi osmnácti až třiadvaceti miliony. Všichni se budou soustředit hlavně na kontaktní kampaň mezi lidmi.

„Budeme pokračovat i v některých věcech, které jsme rozjeli v předchozích měsících. Ať to byly debaty bez cenzury Víta Rakušana, na které navázala Danuše Nerudová a Jan Farský. A to samé už se děje v řadě regionů,“ uvedl místopředseda hnutí STAN Lukáš Vlček.

„Samozřejmě využijeme všechny nástroje kampaně – ať už billboardy, nebo sociální sítě. Ale nejraději děláme kontaktní kampaň a vyrážíme mezi lidi,“ sdělil místopředseda KDU-ČSL Jan Bartošek.

„To bude samozřejmě internet, budou to sítě, budou to i různé informační letáky a brožury a tak dále. Ale hlavně budeme neustále vysvětlovat mezi lidmi,“ předeslal předseda SPD Tomio Okamura.

TOP 09 zatím přesná čísla, kolik centrála do regionů pošle peněz, nemá. Piráti počítají se zhruba pětadvaceti miliony.

„Kromě těch základních všech outdoorových, on-line a tištěných prvků je to kontaktní kampaň. Soustředíme se na ni, připravujeme se na ni,“ prozradil člen předsednictva TOP 09 Pavel Klíma.

„Každý kraj si to vlastně plánuje podle toho, jak zná své prostředí, jakým způsobem komunikují nebo jsou zvyklí komunikovat s obyvateli kraje,“ říká místopředsedkyně Pirátů Jana Holomčík Leitnerová.

O novém vedení třinácti krajů budou voliči rozhodovat dvacátého a jednadvacátého září.