Na hlavním silničním tahu z Českých Budějovic směrem na Rakousko končí dlouhodobá uzavírka. Po půl roce objížděk a s nimi souvisejících kolon se tam do provozu vrací opravený most u Netřebic. Stavba oficiálně pokračuje do sobotní půlnoci, ale s opatrností průjezdný už je. Také se nově zkracuje jízda mezi Jihlavou a Žďárem nad Sázavou. Na této trase byly současně uvedené do provozu hned dva obchvaty.
Otevírá se most u hranic s Rakouskem. Od pátku také fungují dva obchvaty na Vysočině
Opravený most u Netřebic mělo Ředitelství silnic a dálnic otevřít už na konci září. Práce se ale o měsíc protáhly kvůli nestabilnímu podloží a velmi silné dopravě. Po celou dobu tudy totiž kyvadlově projížděla nákladní auta a mnoho řidičů osobních aut pak nerespektovalo zákaz vjezdu.
Od pátku fungují také dva obchvaty na Vysočině. Řidiči už nemusí projíždět přes Nové Veselí a Budeč, kde si od toho místní slibují větší klid a bezpečnost. Za obchvat zde lobboval i prezident Miloš Zeman, ale i zdejší ženy. Aby zdůraznily, jak moc chtějí novou trasu silnice mimo obec, upletly stejně dlouhou pětikilometrovou šálu.
Na stejné silnici se už dá jet i po obchvatu Velkého Beranova. Pro Vysočinu je to historicky největší krajská dopravní stavba. Vyšla na 800 milionů korun. Tvoří ji pět mostů nebo několik set metrů opěrných stěn.
V pátek otevřené obchvaty jsou předstupněm k tomu, který povede kolem krajského města Jihlavy. Stavba má začít ještě letos.