Škody, které napáchala bouře Mortimer, ještě zdaleka nejsou sečtené. Podle zkušenosti pojišťoven je lidé začnou ve větší míře oznamovat až ve dnech bezprostředně následujících po živelné události. Po jarní vichřici Eberhard se nakonec vyšplhaly na 150 milionů korun. Nahlašování škod není složitý proces, je však třeba nezapomenout na několik věcí.
Odfouklo to střechu? Na co nezapomenout při hlášení škod pojišťovně
Obrátit se na pojišťovnu lze třemi způsoby: telefonicky, prostřednictvím on-line formuláře nebo poštou. Je zapotřebí předem vyhledat číslo pojistné smlouvy.
Pojišťovna potřebuje také fotodokumentaci. Je vhodné připojit i telefonní kontakt, aby mohla operativně žádat případné chybějící dokumenty. Pojišťovny většinou vyplácejí peníze při podobných situacích nejpozději do několika dní.
Nahlášením události však starosti nekončí, někdy je potřeba ihned učinit nezbytná bezpečnostní nebo jiná opatření. Byla-li kupříkladu poškozena střecha budovy, je nutné ji hned zajistit.
„Kdybyste na svého mobilního technika čekali třeba 24 hodin a mezitím začalo pršet, tak máte nejenom ulítlou střechu, ale i vytopenou domácnost. A to už by se pojišťovně asi nelíbilo,“ vysvětlil mluvčí pojišťovny Allianz Václav Bálek.