Z opraveného okolí Národního muzea si řidiči udělali parkoviště. Zastaví je bloky

U budov Národního muzea přibudou do konce ledna další kamenné bloky. Zabránit mají vjezdu řidičům, kteří na tramvajové trati mezi muzejními budovami – která je zatím izolovaná a připravená až na budoucí využití – neoprávněně parkují. Prostor je určený především pro pěší, řidiči ale stávající zátarasy neustále objíždějí a městská policie řeší každý den nové přestupky.

Rekonstruovaný prostor mezi budovami Národního muzea
Zdroj: ČTK Autor: Vít Šimánek

V Muzejní oáze, jak se nyní nazývá spodní část Vinohradské ulice mezi starou a novou budovou Národního muzea, umístí Technická správa komunikací hl. m. Prahy dalších patnáct kamenných bloků. Rozhodlo o tom vedení Prahy 1.

„Na místě vzniklo nelegální parkoviště a s tím nesouhlasíme. Požádali jsme proto pražský magistrát o tato doplňující opatření,“ uvedl radní Prahy 1 pro dopravu David Skála (nestr. za Praha Sobě).

Kamenné bloky zaplatí magistrát, celková cena bude přibližně 150 tisíc korun. „K samotné instalaci bloků dojde nejpozději do konce ledna,“ doplnil Skála.

Problémy s řidiči, kteří na místě neoprávněně parkují, potvrdila i městská policie. „Neukáznění řidiči denně odstavují vozidla na zrekonstruované prostranství vedle Národního muzea. Nejedná se přitom o plochu určenou k parkování. Řešíme tento problém každý den,“ řekla mluvčí Městské policie Praha Irena Seifertová.

Strážníci však podle ní nemají zákonné oprávnění nařídit odtah vozidla. „Můžeme buď nasadit botičku, případně přestupek zadokumentovat a oznámit správnímu orgánu. V případě, že je přestupce zastižen na místě, může mu být uložena pokuta do výše dvou tisíc korun,“ sdělila Seifertová.

Nově zrekonstruovaný prostor mezi budovami Národního muzea byl otevřený na konci října. Doprava se tam vrátila po téměř čtyřech měsících. Nově se tudy ale smí jezdit pouze ve směru z Václavského náměstí na Vinohrady.

Středem Muzejní oázy vedou i tramvajové koleje, které se mají v budoucnu stát součástí nové trati spojující Vinohrady a hlavní nádraží. „Při úpravě křižovatky Vinohradská a Legerova se tam budě dělat tramvajový trojúhelník, který napojí tyto koleje na stávající trať na Vinohradské,“ vysvětlil na podzim při otevření nového prostoru mluvčí Institutu plánování a rozvoje Marek Vácha.