V Olomouci-Hejčíně vznikne místo lávky podchod. Lidé si nyní cestu krátí přes koleje

Nový podchod plánuje postavit místo zrušené lávky pro pěší přes železniční trať v Olomouci-Hejčíně radnice. Stavba bude stát zhruba 21 milionů korun. Variantu podchodu v místě snesené lávky schválila ve středu městská rada, řekla mluvčí radnice Radka Štědrá.

Letitá lávka, která místním lidem výrazně zkracovala cestu do centra města, byla nedávno zbourána kvůli špatnému technickému stavu. Lidé tam od té doby často chodí přes koleje.

„Schválená varianta umožní přístup z ulice Václavkovy, Na Trati a zcela nově poskytne napojení i z ulice Kašparovy. Prostranství u pochodu má doplnit zeleň, lavičky a v budoucnu i blízké hřiště pro děti. Prostor bude pod dohledem kamerového systému.“

Radka Štědrá

mluvčí olomoucké radnice

Radní vybírali z několika možných řešení. „Rozhodovali jsme na základě vyhodnocení vstupních podkladů a předpokládaného vývoje. Možnosti řešení jsme prověřovali a posuzovali velmi pečlivě. Jako variantu doporučila rada města studii, která umožní překonat železniční trať prostřednictvím podchodu s přístupem od ulice Václavkovy a Na Trati i s přístupem od ulice Kašparovy,“ uvedl primátorův náměstek Aleš Jakubec (TOP 09).

Železniční trať oplotí

Vybraná varianta podchodu počítá s pevným oplocením prostoru železniční dráhy, které zamezení vstupu lidí do kolejiště. Předpokládané náklady na vybudování podchodu jsou zhruba 21 milionů korun.

„Prověřili jsme možnost získání finančních prostředků ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Za určitých podmínek lze dosáhnout až na 100 procent výše dotace,“ podotkl Jakubec, který o dotaci bude se státní organizací jednat.

Lávka nad železniční tratí z Olomouce do Senice na Hané a dál do Prostějova byla postavena v roce 1984. V roce 2008 technici upozornili na její špatný stav. Radní před více než dvěma lety rozhodli o nejnutnější údržbě této lávky, která nakonec stála půl milionu korun. Oprava zajistila bezpečný provoz a prodloužila životnost lávky o dva roky. Na konci loňského roku byla lávka uzavřena a posléze zbourána.

„Důvodem k definitivnímu uzavření byl závěr z hlavní mostní prohlídky na podzim 2017, který konstatoval korozi hlavního nosníku i poruchy betonových patek nosných stojin. Kvůli těmto závažným poruchám nebylo možné garantovat její další fungování pro veřejný ani drážní provoz,“ upozornila Štědrá.